dc.description.abstract | Στο ελληνικό νηπιαγωγείο, η διδασκαλία των μαθηματικών κρίνεται πολύ σημαντική. Μέσα από τις δραστηριότητες που προτείνονται από το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο, τα παιδιά, ανάμεσα στα άλλα, θα εισαχθούν στους φυσικούς αριθμούς, στις συμβολικές τους αναπαραστάσεις και στις βασικές πράξεις με αυτούς. Ωστόσο, η βιβλιογραφία δείχνει ότι λόγω αυτής της υπερέκθεσης στους φυσικούς αριθμούς, όταν οι μαθητές στο δημοτικό σχολείο, εισαχθούν στους ρητούς αριθμούς, αντιμετωπίζουν δυσκολίες και κάνουν λάθη που θα μπορούσαν να οφείλονται στην προηγούμενη γνώση τους για τους φυσικούς αριθμούς. Για παράδειγμα, οι μαθητές δυσκολεύονται να θεωρήσουν τους δεκαδικούς και τα κλάσματα ως αριθμούς με το ίδιο στάτους με τους φυσικούς αριθμούς.
Στόχος της παρούσας εργασίας, είναι να προτείνει μια τροχιά μάθησης για την διδασκαλία του μισού στο νηπιαγωγείο, μέσα από την ανάπτυξη έξι διαφορετικών δραστηριοτήτων. Οι εν λόγω δραστηριότητες σχεδιάστηκαν να ακολουθούν μια συγκεκριμένη τροχιά μάθησης και τηρώντας τις βασικές αρχές για τα μαθηματικά του αναλυτικού προγράμματος. Η τροχιά μάθησης που σχεδιάστηκε ξεκινάει με την αναγνώριση των συμβόλων των φυσικών αριθμών και τη θέση τους στην αριθμογραμμή, τη συσχέτιση τους με το πλήθος αντικειμένων που αναπαριστούν και τη διαδικασία της απαρίθμησης. Ακολουθεί η πρώτη προσέγγιση με την έννοια του 1/2 χάρη σε δραστηριότητες που στηρίζονται στη δίκαιη μοιρασιά ποσοτήτων. Τέλος, η διδασκαλία του μισού ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση αριθμών που περιέχουν και ακέραιους και τους μισούς τους στην ίδια αριθμογραμμή, κάνοντας χρήση του παιχνιδιού της μπουγάδας των αριθμών.
Στο τέλος της παρούσας εργασίας παρατίθεται τόσο το υλικό που σχεδιάστηκε για τις εν λόγω δραστηριότητες, όσο και ο πλήρης σχεδιασμός των δραστηριοτήτων που περιλάμβαναν στο τέλος τους και δράσεις αναστοχασμού ώστε να αποτελέσει ένα έτοιμο εργαλείο για χρήση στην τάξη του Νηπιαγωγείου.
___________________________________________________________________________________
In the Greek kindergarten, the teaching of mathematics is critical. Through the activities proposed by the curriculumfor the kindergarten, among other concepts, the children will be introduced to the natural numbers, their symbolic representations and the basic operations with them. However, the literature shows that due to this overexposure to natural numbers, when elementary school students are introduced to rational numbers, they encounter difficulties and make mistakes that could be due to their prior knowledge of natural numbers. For example, students find it difficult to think of decimals and fractions as numbers with the same status as natural numbers.
The aim of this paper is to propose a learning trajectory for teaching half (1/2) in kindergarten, through the development of six different activities. These activities were designed to follow a specific learning trajectory and adhere to the basic mathematical principles of the curriculum. The designed learning trajectory begins with recognizing the symbols of natural numbers and their position on the number line, relating them with the number of objects they represent, and the enumeration process. The following introducing 1/2 thanks with activities based on the fair sharing of discrete quantities. Finally, the teaching of the half is completed by placing numbers that contain both integers and their halves on the same number line, making use of the number laundering game.
At the end of this desertationboth the material designed in these activities are presented, as well as a complete planning of the activities for applying them in the Kindergarten classroom. | en_US |