Εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για την εξοικείωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τον Νανόκοσμο
View/ Open
Date
2022Author
Γκιρεμέζη, Σπυριδούλα
Gkiremezi, Spyridoula
Metadata
Show full item recordAbstract
Υποστηρίζεται ότι η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχολογία (Ν-ΕΤ) τα επόμενα χρόνια είναι ανάγκη να εισαχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο. Εφαρμόστηκε σε μαθητές Νηπιαγωγείου εκπαιδευτικό υλικό με την υποστήριξη παραμυθιού το οποίο αναπτύχθηκε από μία έμπειρη Νηπιαγωγό με εξειδίκευση στην εκπαίδευση της Νανοτεχνολογίας. Στην πτυχιακή εργασία μελετάται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού υλικού, ειδικότερα αναπτύχθηκε ένα πρωτόκολλο ημιδομημένης συνέντευξης το οποίο βασίζεται στις φυσικές απτικές διεπαφές (Makey-Makey), ώστε να μετασχηματίσουμε τις ερωτήσεις που βρέθηκαν στη βιβλιογραφία για την αξιολόγηση της μάθησης του περιεχομένου της Ν-ΕΤ για μαθητές δημοτικού σχολείου, ώστε να είναι κατάλληλες για μαθητές Νηπιαγωγείου και να αποκτήσει η αξιολόγηση παιγνιώδη χαρακτήρα.Συμμετέχοντες ήταν τέσσερις μαθητές ενός Νηπιαγωγείου της Φλώρινας ως ξεχωριστές μελέτες περίπτωσης. Για την ανάλυση των δεδομένων δημιουργήθηκαν πίνακες με κατηγορίες στις οποίες ταξινομήθηκαν οι απαντήσεις των μαθητών με κριτήριο αν χρησιμοποιούσαν όρους του νανογραμματισμού ή όχι. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι οι περισσότεροι μαθητές μπορούσαν να ταξινομήσουν σωστά αντικείμενα στον μακρόκοσμο, στον μικρόκοσμο και στον νανόκοσμο, να αντιστοιχίσουν τα όργανα παρατήρησής τους και να αναγνωρίσουν το φαινόμενο του Λωτού. Μάλιστα ένα σημαντικό μέρος των μαθητών στις εξηγήσεις που διατύπωσε χρησιμοποίησε όρους του νανογραμματισμού. Ωστόσο, φαίνεται ότι μετά τη διδακτική παρέμβαση στις εξηγήσεις των μαθητών αναγνωρίστηκαν εξηγήσεις που βασίζονταν σε στοιχεία του αφηγηματικού κειμένου με στοιχεία παραμυθιού. Το εύρημα αυτό είναι σημαντικό για την περαιτέρω βελτίωση της διδακτικής παρέμβασης._________________________________________________________________________________It’s argued that Nanoscience – Nanotechnology (NST) in the following years to be introduced in all levels of education starting from kindergarten. An educational intervention concerning NST content ware applied to kindergarten students that was based by a fairytale which developed by an experienced pre – school teacher specializing in the education of nanotechnology. In this study, the evaluation of the educational intervenion is examined. In particular a semi – structured interview protocol was developed which is based on tangible user interfaces (i.e. the Makey-Makey). The Makey-Makey was utilized in order to transform questions that were found in the literature concerning the assesement of primary students’ learning NST concepts, making them appropriate for kindergarten students in a playful manner. The participants were four students from a kindergarden in the city of Florina as separate case studies. Tables with categories were created to analyze the data. In particular the students responses were classified based on whether they used terms of nanoliteracy or not. The results show that most students were able to classify objects into the macroworlds, microworld and to the nanoworld as well as to correspond appropriate the observation tools. More over they could recognize the lotus effect. In fact, a significant number of the students mentioned terms related to thenanoliteracy after the implementation of the educational intervention. However, explanations based on the farytale were also evident. This finding is important for the further improvement of teaching intervention.