Δραστηριότητες διερεύνησης για τη διδασκαλία θεμάτων βιολογίας στο νηπιαγωγείο (πιλοτική εφαρμογή)
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία είχε ως στόχο, να καλλιεργηθούν οι διερευνητικές δεξιότητες των παιδιών ειδικότερα η παρατήρηση, η πρόβλεψη και ο έλεγχος των υποθέσεων προκειμένου να ανακαλύψουν ένα μήλο. Κάθε παιδί αποτέλεσε μεμονωμένη μελέτη περίπτωσης για κάθε ερώτηση. Το ερωτηματολόγιο πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την διδασκαλία που χρησιμοποιήθηκε, είχε ως στόχο, να συγκρίνει μετέπειτα τις αντιλήψεις του κάθε παιδιού σε κάθε ερώτηση μετά από την παρατήρηση, τη πρόβλεψη και τον έλεγχο των εξωτερικών και εσωτερικών χαρακτηριστικών του μήλου. Παράλληλα, θέλει να ελέγξει αν προκύπτουν διαφορές στις απαντήσεις μεταξύ των νηπίων και των μικρότερων νηπίων. Τα συμπεράσματα προκύπτουν από την παραπάνω σύγκριση και καταγράφονται σε γραφήματα σύμφωνα με την πλειοψηφία των όμοιων απαντήσεων που δόθηκαν.
This study aims to cultivate exploratory children skills such as observation, prediction and control cases to discover an apple. Each of children formed a separate case study for each question. The questionnaire before, during and after the teaching aims to compare perceptions of each child for each question after observing, predicting and control external and internal characteristics of the apple. This study wants to check if there are differences between children and preschool children. The conclusions resulting from the above comparison and recorded in graphics according to the majority of similar replies.