dc.contributor.advisor | Τζεκάκη, Μαριάννα | |
dc.contributor.author | Μαγδάκη, Ειρήνη | |
dc.contributor.author | Magdaki, Eirini | |
dc.date.accessioned | 2022-09-27T07:27:11Z | |
dc.date.available | 2022-09-27T07:27:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2821 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει σε ποιο βαθμό μια κατάλληλη διδακτική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τη γνώση των παιδιών για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα. Αρχικά παρουσιάζεται το περιεχόμενο της πρώτης αρίθμησης και περιγράφεται η μαθηματική ικανότητα των παιδιών στην πρώτη δημοτικού. Επίσης καταγράφονται στοιχεία που αφορούν στις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα και γίνεται εκτενής αναφορά σε έρευνες που αφορούν στις στρατηγικές πρόσθεσης και αφαίρεσης σε αυτήν. Τέλος, παρουσιάζονται ερευνητικά ευρηματα διδακτικών παρεμβάσεων αναφορικά με την εννοιολογική κατανόηση των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα, καθώς και τη σημασία της άμεσης αναγνώρισης ποσοτήτων στην κατανόηση αυτών των σχέσεων. Στην διδακτική παρέμβαση συμμετείχαν 25 παιδιά Α΄ τάξης δημοτικού. Πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις βασισμένες σε συγκεκριμένα έργα. Από την ανάλυση των απαντήσεων προέκυψαν τα εξής βασικά αποτελέσματα: α) τα παιδιά μετά τη διδακτική παρέμβαση εμπλούτισαν τη γνώση τους για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα, β) οι δραστηριότητες με στόχο την εννοιολογική αναγνώριση ποσοτήτων, δημιουργεί ισχυρή γνώση του μέρους και του όλου, οδηγώντας σε κατανόηση των αριθμού και επομένως της ουσιαστικής γνώσης των σταθερών σχέσεων των αριθμών της πρώτης δεκάδας.__________________________________________________________________________________________________________The aim of this research paper is to study the extent to which an appropriate didactical intervention can improve children's knowledge of arithmetic relationships regarding about the first ten natural numbers. To begin with, the concept of the first numbering is introduced. Additionally, the mathematical ability of first graders is described. Data on the arithmetic relationships of the first ten natural numbers are also recorded. Furthermore, extensive research has been made on addition and subtraction strategies. Finally, research findings from the didactical interventions are presented regarding the conceptual understanding of the constant relations of the first ten natural numbers, as well as the importance of subitizing on the understanding of these relations. The participants were 25 first grade primary school students. Prior to and after the intervention, interviews were conducted based on specific tasks. Based on the students’ answers, the following results were revealed: a) after the didactical intervention, students’ knowledge about the arithmetic relations of the first ten natural numbers was enriched b) the activities specifically designed for the conceptual quantity recognition (subitizing), create a deeper knowledge of the part-whole number relations, leading to an understanding of numbers, hence the essential knowledge of the fixed relations of the first ten natural numbers. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | πρώτη αρίθμηση | en_US |
dc.subject | σταθερές σχέσεις αριθμών στην πρώτη δεκάδα | en_US |
dc.subject | άμεση αναγνώριση ποσοτήτων | en_US |
dc.subject | πρόσθεση | en_US |
dc.subject | αφαίρεση | en_US |
dc.subject | early numeracy | en_US |
dc.subject | arithmetic relations of the first ten natural numbers | en_US |
dc.subject | subitizing | en_US |
dc.subject | addition | en_US |
dc.subject | subtraction | en_US |
dc.title | Διδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα | en_US |
dc.title.alternative | Didactical intervention to first graders about the development of arithmetic relations from numbers 1 to 10 | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |