Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζεκάκη, Μαριάννα
dc.contributor.authorΜαγδάκη, Ειρήνη
dc.contributor.authorMagdaki, Eirini
dc.date.accessioned2022-09-27T07:27:11Z
dc.date.available2022-09-27T07:27:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2821
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει σε ποιο βαθμό μια κατάλληλη διδακτική παρέμβαση μπορεί να βελτιώσει τη γνώση των παιδιών για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα. Αρχικά παρουσιάζεται το περιεχόμενο της πρώτης αρίθμησης και περιγράφεται η μαθηματική ικανότητα των παιδιών στην πρώτη δημοτικού. Επίσης καταγράφονται στοιχεία που αφορούν στις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα και γίνεται εκτενής αναφορά σε έρευνες που αφορούν στις στρατηγικές πρόσθεσης και αφαίρεσης σε αυτήν. Τέλος, παρουσιάζονται ερευνητικά ευρηματα διδακτικών παρεμβάσεων αναφορικά με την εννοιολογική κατανόηση των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδα, καθώς και τη σημασία της άμεσης αναγνώρισης ποσοτήτων στην κατανόηση αυτών των σχέσεων. Στην διδακτική παρέμβαση συμμετείχαν 25 παιδιά Α΄ τάξης δημοτικού. Πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις βασισμένες σε συγκεκριμένα έργα. Από την ανάλυση των απαντήσεων προέκυψαν τα εξής βασικά αποτελέσματα: α) τα παιδιά μετά τη διδακτική παρέμβαση εμπλούτισαν τη γνώση τους για τις σταθερές σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα, β) οι δραστηριότητες με στόχο την εννοιολογική αναγνώριση ποσοτήτων, δημιουργεί ισχυρή γνώση του μέρους και του όλου, οδηγώντας σε κατανόηση των αριθμού και επομένως της ουσιαστικής γνώσης των σταθερών σχέσεων των αριθμών της πρώτης δεκάδας.__________________________________________________________________________________________________________The aim of this research paper is to study the extent to which an appropriate didactical intervention can improve children's knowledge of arithmetic relationships regarding about the first ten natural numbers. To begin with, the concept of the first numbering is introduced. Additionally, the mathematical ability of first graders is described. Data on the arithmetic relationships of the first ten natural numbers are also recorded. Furthermore, extensive research has been made on addition and subtraction strategies. Finally, research findings from the didactical interventions are presented regarding the conceptual understanding of the constant relations of the first ten natural numbers, as well as the importance of subitizing on the understanding of these relations. The participants were 25 first grade primary school students. Prior to and after the intervention, interviews were conducted based on specific tasks. Based on the students’ answers, the following results were revealed: a) after the didactical intervention, students’ knowledge about the arithmetic relations of the first ten natural numbers was enriched b) the activities specifically designed for the conceptual quantity recognition (subitizing), create a deeper knowledge of the part-whole number relations, leading to an understanding of numbers, hence the essential knowledge of the fixed relations of the first ten natural numbers.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπρώτη αρίθμησηen_US
dc.subjectσταθερές σχέσεις αριθμών στην πρώτη δεκάδαen_US
dc.subjectάμεση αναγνώριση ποσοτήτωνen_US
dc.subjectπρόσθεσηen_US
dc.subjectαφαίρεσηen_US
dc.subjectearly numeracyen_US
dc.subjectarithmetic relations of the first ten natural numbersen_US
dc.subjectsubitizingen_US
dc.subjectadditionen_US
dc.subjectsubtractionen_US
dc.titleΔιδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη των σταθερών σχέσεων των αριθμών στην πρώτη δεκάδαen_US
dc.title.alternativeDidactical intervention to first graders about the development of arithmetic relations from numbers 1 to 10en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record