Αναπτύσσοντας μαθηματικές έννοιες σε κωφά παιδιά με στόχο την ενσωμάτωσή τους
View/ Open
Date
2022Author
Παναγιωτοπούλου, Στυλιανή
Panagiotopoulou, Styliani
Metadata
Show full item recordAbstract
Η μαθηματική εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων παιδιών είναι ένας ερευνητικός τομέας που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, όμως δεν χαίρει ακόμη της προσοχή που του αρμόζει και που χρειάζεται. Τα κωφά παιδιά παγκοσμίως και στην Ελλάδα, έχουν σημαντικά χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά σε σχέση με τα ακούοντα, μία διαφορά που σημειώνεται από την προσχολική ηλικία και αμβλύνεται μέχρι τα χρόνια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ζωής. Οι παράγοντες που σχετίζονται με τις δυσκολίες των κωφών παιδιών είναι πολλοί και περίπλοκοι. Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται να αποτυπωθεί μία πιο ξεκάθαρη εικόνα της πρωτοβάθμιας μαθηματικής εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα κωφά παιδιά στην Ελλάδα σήμερα, να σημειωθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και οι παράγοντες με τους οποίους αυτές σχετίζονται, καθώς και οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπισή τους. Το πραγματολογικό υλικό για αυτή τη μελέτη αντλήθηκε μέσω συνεντεύξεων με πέντε εκπαιδευτικούς σε Δημοτικά Σχολεία Κωφών και Βαρήκοων, καθώς και μέσω μη συμμετοχικής παρατήρησης σε μια τάξη Σχολείου Κωφών τις ώρες των μαθηματικών. Ελπίζω η μελέτη αυτή να αναδείξει την πραγματικότητα της μαθηματικής εκπαίδευσης των κωφών παιδιών στην Ελλάδα και να αποτελέσει ένα μικρό βήμα προς την βελτίωσή της._______________________________________________________________________________________________________________________The mathematical education of deaf and hard of hearing children is a very interesting research field which hasn’t yet garnered the proper attention it needs and deserves. Deaf children worldwide, and in Greece, have a much lower achievement in math compared to hearing children, which first presents before they enter a school environment and intensifies up to when they reach university and start their professional life. The factors predicting the difficulties of deaf children are many and complex. In this research, we intend to capture a clearer image of today’s primary mathematical education of deaf children in Greece, to identify the difficulties the children come up against and the factors behind them, along with the teachers’ practices used to overcome them. The primary evidence for this research was gathered from interviews with five teachers working in primary schools for the deaf and hard of hearing, and also from non-participant observation in a class of deaf children during their math lessons. I hope this research will showcase the reality of math education of deaf children in Greece and will constitute a first step towards improvement.