dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική μελέτη τεσσάρων εκπαιδευτικών συστημάτων ως προς το ζήτημα της αξιολόγησης. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας γίνεται αναφορά στο Φιλανδικό, Γαλλικό, Αγγλικό και Πορτογαλικό εκπαιδευτικό σύστημα ως προς τα ζητήματα που άπτονται της αξιολόγησης. Σύμφωνα με τον στόχο της έρευνας τα ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται είναι : (α) Μελετώντας συγκριτικά τα τέσσερα εκπαιδευτικά συστήματα ποιο είναι το είδος εξουσίας που προωθείται;, (β) Μελετώντας συγκριτικά τα τέσσερα εκπαιδευτικά συστήματα ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης που προωθείται;, (γ) Μελετώντας συγκριτικά τα τέσσερα εκπαιδευτικά συστήματα ποιες είναι οι μορφές αξιολόγησης;, (δ) Μελετώντας συγκριτικά τα τέσσερα εκπαιδευτικά συστήματα ποια είναι τα κριτήρια και τα μέσα αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται στην εκάστοτε περίπτωση; και (ε) Ποιες διαφορές και ομοιότητες εντοπίζονται ανάμεσα στα τέσσερα υπό μελέτη εκπαιδευτικά συστήματα; Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιείται η ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση, καθώς επιδιώκεται από τη ερευνήτρια να διερευνήσει ένα φαινόμενο σε βάθος, χωρίς να επιδιώκεται να εξαχθούν αριθμητικά δεδομένα που ποσοτικοποιούνται και μπορούν να γενικευτούν ως τάσεις στον ευρύτερο πληθυσμό. Τα τέσσερα εκπαιδευτικά συστήματα (Φιλανδικό, Αγγλικό, Γαλλικό και Πορτογαλικό) αναλύονται (μέσω της ανάλυσης περιεχομένου) με βάση τρεις άξονες: (α) δομή και οργάνωση του εκάστοτε εκπαιδευτικού συστήματος, (β) στόχος της αξιολόγησης του εκάστοτε εκπαιδευτικού συστήματος και (γ) μορφές, κριτήρια και μέσα αξιολόγησης του εκάστοτε εκπαιδευτικού συστήματος. Οι άξονες ανάλυσης προκύπτουν κατόπιν της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, της υφιστάμενης ελληνικής συνθήκης, τη μελέτη άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων, καθώς και του ερευνητικού προβληματισμού της ερευνήτριας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται ότι τα τέσσερα εκπαιδευτικά συστήματα εμφανίζουν διαφορές και ομοιότητες. Ως προς τη δομή και την οργάνωση παρατηρείται ότι το Φιλανδικό σύστημα είναι περισσότερο αποκεντρωτικό ως προς τις εξουσίες, συγκριτικά με το Αγγλικό, το Γαλλικό και το Πορτογαλικό. Επίσης, στο πλαίσιο του Φιλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος η αξιολόγηση λαμβάνει διάφορες μορφές (π.χ. εσωτερική και εξωτερική) με κυριότερη προσέγγιση αυτή της εσωτερικής αξιολόγησης,
όπου δίνεται η ευκαιρία σε κάθε σχολικό οργανισμό να αξιολογήσει «τις δυνάμεις» του και να βελτιωθεί. Τέλος, ο θεσμός του Επιθεωρητή έχει κυρίαρχο ρόλο στο πλαίσιο του Αγγλικού, του Πορτογαλικού και του Γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αυτές οι τρεις χώρες ακολουθούν περισσότερο το σύστημα της εξωτερικής αξιολόγησης.______________________________________________________________________________________________________________________The aim of the present study is the comparative study of three educational systems regarding the issue of evaluation. More specifically, in the context of this paper, reference is being made to the Finnish, French, English and Portuguese education systems in terms of assessment issues. According to the aim of the research, the research questions being asked are: (a) By comparatively studying the four educational systems, what is the type of power that is promoted ?, (b) By comparatively studying the four educational systems, what is the purpose of the evaluation that is promoted? (c) Comparatively studying the four educational systems, what are the forms of evaluation ?, (d) Comparatively studying the four educational systems, what are the criteria and means of evaluation used in each case? and (e) What differences and similarities are identified between the four education systems under study? The qualitative methodological approach is used in the present study, as the researcher seeks to investigate a phenomenon in depth, without seeking to extract numerical data that are personalized and can be generalized as trends in the general population. The four educational systems (Finnish, English, French and Portuguese) are analyzed (through content analysis) based on three axes: (a) structure and organization of each education system, (b) objective of the evaluation of each education system and (c) forms, criteria and means of evaluation of the respective educational system. The axes of analysis emerged after the bibliographic review, the existing Greek treaty, the study of other educational systems, as well as the research thinking of the researcher. The results of the research indicate that the four education systems show differences and similarities. In terms of structure and organization, it has been observed that the Finnish system is more decentralized in terms of powers, compared to English, French and Portuguese. Also, within the Finnish education system, evaluation takes various forms (e.g. internal and external) with the main approach being internal evaluation, where each school organization is given the opportunity to evaluate its "strengths" and improve. Finally, the Inspector's institution plays a dominant role in the English, Portuguese and French education systems, leading to the conclusion that these two countries are more in line with the external evaluation system. | en_US |