dc.description.abstract | Οι νεότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση δημιουργούν πολλαπλές απαιτήσεις από τους ανθρώπους που τη στελεχώνουν, είτε πρόκειται για διευθυντές, είτε για εκπαιδευτικούς. Αναμφισβήτητα, η Διοίκηση των εκπαιδευτικών δομών, αναδεικνύεται σε ένα δύσκολο έργο σε σύγκριση με αυτό των επιχειρήσεων, διότι η διατήρηση ικανών στελεχών και εκπαιδευτικών, έχει μεγάλη σημασία για τον τρόπο λειτουργίας και το κλίμα των σχολικών μονάδων.
Ο μέντορας συναντάται στις σχολικές μονάδες ως ένας διαμεσολαβητής που καθοδηγεί, υποστηρίζει, εμψυχώνει ανθρώπους και εξομαλύνει σχέσεις. Δεδομένου ότι η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος συνδέεται άρρηκτα με την εκπαίδευση και την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, ο μέντορας καλείται μέσω της μεντορικής σχέσης να εκπαιδεύσει, να βελτιώσει διαύλους επικοινωνίας, να αλλάξει εκπαιδευτικούς στόχους και να αποτελέσει εργαλείο του Τμήματος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Εκπαιδευτικοί των Επαγγελματικών Σχολών του ΟΑΕΔ κλήθηκαν να καταθέσουν την άποψή τους για τον θεσμό του μέντορα και τον τρόπο που θα μπορούσε να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες, κατά την διάρκεια της ένταξής τους στα σχολεία αυτά. Εξέφρασαν την γνώμη τους για την επίδραση του μέντορα στην προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη και για την βελτίωση των ΕΠΑ.Σ., που θα μπορούσε να προκύψει από μια μεντορική σχέση.
Αφετηριακό σημείο για την εκπόνηση αυτής της έρευνας υπήρξε το ερώτημα για τον τρόπο, με τον οποίο ένα εργαλείο της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και κατ’ επέκταση Οι απόψεις των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Σ Ο.Α.Ε.Δ. για τον
θεσμό του μέντορα.
της Διοίκησης Επιχειρήσεων, είναι ικανό να λειτουργήσει αποτελεσματικά σε έναν τομέα, όπου δεν μπορούν να εφαρμοσθούν οι αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Μέσα από την εργασία αυτή, αναδεικνύεται η ισχυρή σύνδεση μεταξύ του εκπαιδευτικού, του μέντορα, του Διευθυντή και του Τμήματος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ, καθώς μια ιδανική σχέση μεταξύ αυτών των παραγόντων, θα μπορούσε να οδηγήσει στην ποιοτική επαγγελματική εκπαίδευση._____________________________________________________________________________________________________________________The latest developments in education create multiple demands on the people who operate it, whether they are principals or teachers. Undoubtedly, the administration of educational structures is becoming a difficult task, compared to that of businesses, because the maintenance of competent directors and teachers is of great importance for school climate and operational style.
The mentor meets in school units as a mediator who guides, supports educators and normalizes relationships. Since the quality of the educational system is inextricably linked to training and job satisfaction of teachers, the mentor is called through guidance to train, improve communication channels, change educational goals and become a tool of Human Resource Management.
Teachers at the Vocational Schools of OAED were invited to submit their opinion on the institution of the mentor and the way that this institution could help them, to face any difficulties, during their integration into these schools. They expressed their opinion on the influence of the mentor, on their personal and professional development and on the improvement of the Vocational Schools, that could result from a mentoring relationship.
The starting point for the elaboration of this research, was the question of how a tool of Human Resources Management, and by extension of Business Administration, can operate effectively in a field where business administration principles cannot be applied.
Through this research, the strong connection between the teacher, the mentor, the Director and the Human Resource Management Department of the Directorate of Secondary Education of OAED, is highlighted as an ideal relationship between these factors, that could lead to quality vocational education. | en_US |