dc.description.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει την χρήση του facebook από τους Έλληνες Βουλευτές της ΙΗ’ Κοινοβουλευτικής περιόδου, μέσα από μια κοινωνιολογική προσέγγιση.
Ο βασικός σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι Έλληνες Βουλευτές χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαίτερα το facebook, έτσι ώστε να ασκήσουν επιρροή στο εκλογικό κοινό. Κύρια επιδίωξη της ερευνητικής προσπάθειας ήταν η εκτίμηση των στάσεων των βουλευτών στην χρήση του facebook. Με την καταγραφή των στάσεων αποκομίζουμε μια εικόνα της χρήσης του μέσα σε ένα πλαίσιο, όπως έχει οριστεί στο ερωτηματολόγιό μας, λειτουργικό, κοινωνικό, πολιτικό, αλλά και ψυχοσυναισθηματικό.
Από την έρευνα αυτή, μέσα από τις επιλογές των βουλευτών όπως απάντησαν, καταγράφεται μια θετική στάση απέναντι στο δημοφιλές κοινωνικό μέσο δικτύωσης, το facebook, το οποίο όπως διαπιστώνεται χρησιμοποιούν περισσότερο από τα υπόλοιπα γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το χρησιμοποιούν πάρα πολύ τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά και αποτελεί το δημοφιλέστερο μέσο για την πολιτική τους καμπάνια. Σε ότι αφορά τις κοινωνικές τους απόψεις, από τα ερωτήματα που σχετίζονται με τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις, τα δικαιώματα, την ελευθερία του λόγου και την δημοκρατία, οι απαντήσεις των Βουλευτών δείχνουν να υπερτερούν οι δημοκρατικές τους πεποιθήσεις, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία φαίνεται να υποστηρίζει την προαγωγή του ελεύθερου λόγου και της ελεύθερης έκφρασης μέσα από το facebook. Παρόλα αυτά, υπήρχαν σχετικές ερωτήσεις για την διασταύρωση των απαντήσεων και όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι υπάρχει μια επιφύλαξη για το πόσο πιστεύουν στην δημοκρατία των ψηφιακών μέσων.
Σε ότι αφορά στην αντίδραση των Βουλευτών σε αρνητικά σχόλια και bullying τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι βουλευτές έχουν άποψη και σίγουρα έχουν αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις. Οι επιλογές στο τρίπτυχο, αδιαφορία, μπλοκάρισμα, διαγραφή, είναι ο ανώδυνος τρόπος αντιμετώπισης που επιλέγουν, ενώ αρκετά μεγάλο είναι και το ποσοστό αυτών που επιλέγουν να εμπλακούν σε διάλογο δημόσια ή προσωπικά. Έτσι, και εδώ μπορούμε να ισχυριστούμε με βάση τις ποσοστιαίες συγκεντρώσεις ότι ακολουθείται η ίδια τακτική επιφυλακτικής χρήσης του facebook, χωρίς προκλήσεις και κοινωνικές συγκρούσεις, μετριάζοντας την δημοκρατικότητα, με στόχο την προσωπική προστασία τόσο κοινωνικά, όσο και συναισθηματικά.
Οι Βουλευτές χρησιμοποιούν το facebook, οι ίδιοι αλλά και οι συνεργάτες τους, ως ένα επικοινωνιακό εργαλείο χρήσιμο για την πολιτική τους, για την προβολή τους, για την παρουσίαση των προσωπικών και πολιτικών τους δραστηριοτήτων. Λειτουργούν στρατηγικά διαμορφώνοντας την «εικόνα» τους με στόχο την προσέλκυση ψηφοφόρων, «κατασκευάζοντας» μια προσωπική και πολιτική ταυτότητα σύμφωνα όμως με τις κοινωνικές συμβάσεις, επιλέγοντας προσεκτικά το περιεχόμενο των αναρτήσεων με στόχο μια επιτυχημένη αυτοπροβολή. | en_US |