Show simple item record

dc.contributor.advisorΛάππας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚιτσοπούλου, Μαριάννα
dc.contributor.authorKitsopoulou, Marianna
dc.date.accessioned2022-09-28T12:53:13Z
dc.date.available2022-09-28T12:53:13Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2840
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσαen_US
dc.description.abstractΟι τεχνολογίες της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας υιοθετούνται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια από τις επιχειρήσεις για σκοπούς μάρκετινγκ. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου των παραπάνω τεχνολογιών στη διαφήμιση και την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών και η μελέτη της αποτελεσματικότητας τους για τις επωνυμίες. Πραγματοποιήθηκε αρχικά οριοθετημένη ανασκόπησης βιβλιογραφίας, με τη συμπερίληψη είκοσι δύο (22) μελετών, από την οποία διαπιστώθηκε πως οι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στη διαφήμιση, σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαφήμιση, συμβάλλουν περισσότερο στην ανάπτυξη θετικών στάσεων των καταναλωτών για τις επωνυμίες, ενισχύουν την πρόθεση αγοράς, καθώς και την ανάκληση της επωνυμίας. Σε εμπειρικό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε δείγμα ογδόντα τεσσάρων (84) φοιτητών του τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ώστε να μελετηθεί αρχικά πως αλληλεπιδρούν με τις τεχνολογίες επικοινωνίας του τμήματος, όπως η ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κατόπιν διενεργήθηκε μια πειραματική μελέτη, μέσω της οποίας οι φοιτητές κατέβασαν στο κινητό τους την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας BlippAR που αφορά το τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και αλληλεπίδρασαν με αυτή. Διερευνήθηκε στη συνέχεια μέσω ερωτηματολογίου, η εμπειρία τους με την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν αρχικά ότι οι φοιτητές αλληλεπιδρούν περισσότερο με την ιστοσελίδα του τμήματος καθώς με τον λογαριασμό του στο κοινωνικό δίκτυο Instagram, κυρίως για σκοπούς ενημέρωσης και πληροφόρησης, ωστόσο η στάση τους απέναντι σε αυτά τα τεχνολογικά μέσα κρίθηκε ως ουδέτερη. Σε ότι αφορά την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, οι φοιτητές την βρήκαν διασκεδαστική και εύχρηστη και αξιολόγησαν θετικά την εμπειρία της πλοήγησης τους σε αυτή. Δήλωσαν την πρόθεση τους να τη χρησιμοποιήσουν ξανά στο μέλλον ή να τη συστήσουν σε μελλοντικούς φοιτητές του τμήματος, ενώ ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρόταση ανάρτησης της προσωπικής τους εμπειρίας σχετικά με την εφαρμογή AR στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε κάποια διαδικτυακή κοινότητα του Πανεπιστημίου. Εν κατακλείδι, οι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας έχουν πολλές δυνατότητες όταν χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς και έχουν πολλά θετικά αποτελέσματα για τις επωνυμίες.___________________________________________________________________________________________________________________________Virtual and augmented reality technologies have been increasingly adopted by companies in recent years for marketing purposes. The purpose of this study is to investigate the role of the above technologies in advertising and promotion of products / services and to study their effectiveness for brands. Initially, a scoping review was conducted, with the inclusion of 22 studies, which found that virtual and augmented reality technologies in advertising, compared to traditional advertising, contribute more to the development of positive consumer attitudes towards brands, enhance buying intention as well as brand recall. At empirical level, a sample of 84 students from the Department of Communication and Digital Media of the University of Western Macedonia was surveyed to study how they interact with the department's communication technologies, such as the website and social media. Then an experimental study was conducted, through which students downloaded on their mobile phone the augmented reality application BlippAR for the Department of Communication and Digital Media of the University of Western Macedonia and interacted with it. Their experience with the application of augmented reality was then surveyed through a questionnaire. The results initially showed that students interact more with the department's website as well as with his account on the social network Instagram, mainly for information purposes, however their attitude towards these technological means was judged as neutral. Regarding the augmented reality application, the students found it fun and easy to use and positively evaluated their navigation experience in it. They also stated their intention to use it again in the future or to recommend it to future students of the department, while they responded positively to the suggestion of posting their personal experience regarding the application of AR on social media or in an online community of the University. In conclusion, virtual and augmented reality technologies have many potentials when used for advertising purposes and have many positive effects on brands.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεπαυξημένη πραγματικότηταen_US
dc.subjectεικονική πραγματικότηταen_US
dc.subjectδιαφήμισηen_US
dc.subjectπροώθησηen_US
dc.subjectμάρκετινγκen_US
dc.subjectaugmented realityen_US
dc.subjectvirtual realityen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleΤεχνολογίες AR/VR στη Διαφήμιση: Μελέτες Περίπτωσης και Συγκριτική Ανάλυση τουςen_US
dc.title.alternativeAR/VR Technologies in Advertising: Case Studies and their Comparative Analysisen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record