Το βίντεο στην Εκπαίδευση. Δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο για την εξήγηση φυσικών φαινομένων. Η περίπτωση του Ηλεκτρισμού
Abstract
Η τεχνολογική ανάπτυξη στην εποχή μας επηρεάζει πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας. Η εκπαίδευση είναι ένας από αυτούς τους τομείς καθώς δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Οι θετικές επιστήμες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση βασίζονται σε διαδραστικές προσεγγίσεις και πολλές φορές οι διδακτικοί στόχοι κρίνουν απαραίτητη την ενσωμάτωση των πολυμέσων κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Στην εργασία αυτή αναλύεται η παραγωγή ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού βίντεο με περιεχόμενο το φαινόμενο του Ηλεκτρισμού. Το βίντεο αυτό απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ηλικίας 10-12 ετών. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται το βίντεο μέσω μιας μικρής ιστορικής αναδρομής, η ενσωμάτωση του στην εκπαίδευση, η μάθηση μέσω του βίντεο, τα είδη των εκπαιδευτικών βίντεο και τέλος γίνεται λόγος για την ψηφιακή αφήγηση, δίνεται έμφαση στην ψηφιακή αφήγηση στην εκπαίδευση και περιγράφεται η δημιουργία της ψηφιακής αφήγησης. Έπειτα εξετάζονται τα Πολυμέσα, η χρήση τους στην εκπαίδευση, η συμβολή τους στη μάθηση και βασικές θεωρίες που τεκμηριώνουν την εφαρμογή των πολυμέσων στη διδασκαλία. Αναδεικνύονται επίσης οι διδακτικοί και οι συναισθηματικοί στόχοι της ενότητας «Ηλεκτρισμός» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έτσι όπως έχουν ορισθεί από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και περιγράφεται ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αυτών των εκπαιδευτικών βίντεο. Το δεύτερο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει το πρακτικό της κομμάτι, δηλαδή την πορεία υλοποίησης και κατασκευής γραφικών και εικόνων με σκοπό να χρησιμοποιηθούν στο βίντεο και την μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή του βίντεο. Τέλος, διατυπώνονται συμπεράσματα από την μέθοδο που ακολουθήθηκε για τη δημιουργία αυτού του εκπαιδευτικού βίντεο και αναφέρονται κάποιες τεχνικές δυσκολίες που συναντήσαμε στην παραγωγή του, οι οποίες όμως ξεπεράστηκαν. Σκοπός της εργασίας είναι το βίντεο αυτό να χρησιμοποιηθεί ως υποβοηθητικό διδακτικό εργαλείο από τους εκπαιδευτικούς, στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών, στην ενότητα «Ηλεκτρισμός» της Ε’ τάξης Δημοτικού.___________________________________________________________________________________________________________________________Nowadays technological development has affected many sectors in our daily lives and education is no exception. STEM subjects in Primary Education are based on interactive approaches and there are numerous times when educational objectives dictate the integration of multimedia during teaching. This thesis analyses how to create a digital educational video concerning electricity. This video is aimed at students of Primary Education, aged 10 to 12. In the theoretical part, the author presents the video with a flashback, its integration to education, learning through the video and the types of educational videos. Finally, the author mentions digital storytelling with emphasis on its educational uses and describes the creation of digital storytelling. Further on, Multimedia is presented, their use in education, their contribution to learning process and the basic theories which document the implementation of multimedia in teaching. In addition, the author sets the educational objectives and objectives of affective domain from the chapter “Electricity” in primary education according to the curriculum of the Ministry of Education and describes the educational design of these educational videos. The second part of this thesis is practical and includes the implementation and creation of graphics and images so that they can be used in the video as well as the method used to create it. Finally, conclusions are drawn on the method used to create this educational video and the author mentions some technical difficulties encountered while creating it, which were overcome. The purpose of this thesis is for educators to use this video as a supporting teaching tool in Science classes, in Chapter “Electricity” taught in Year 5 Primary School.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Μαθαίνοντας με τη χρήση αλληλεπιδραστικού βίντεο: οι απόψεις υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη δημιουργία και τη συμβολή του στη μαθησιακή διαδικασία
Γιαννάκου, Αθηνά (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-06)Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των εκπαιδευτικών βίντεο σύμφωνα με τη βιβλιογραφία είναι ότι οι μαθητές δεν είναι σε θέση να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό τους και παραμένουν παθητικοί θεατές. Το αλληλεπιδραστικό ... -
Πολιτισμός και ψηφιακά μέσα, δημιουργία οπτικοακουστικής παραγωγής για την ανάδειξη του πολιτισμού και της ιστορίας ενός τόπου. Τα αρχοντικά της Σιάτιστας
Σβίγκου, Ευτυχία; Svigkou, Eftychia (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας, είναι η ανάδειξη του τρόπου ή καλύτερα των τρόπων , μέσω των οποίων τα σύγχρονα ψηφιακά πολυμέσα λειτουργούν ως εργαλεία για την προβολή, γνωριμία και προώθηση ενός τουριστικού ... -
Χρήση του αλληλεπιδραστικού βίντεο στη διδασκαλία των κατ' εκτίμηση υπολογισμών
Χλοπτσίδου, Ιωάννα (Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016)Ο κύριος λόγος εκπόνησης της παρούσας εργασίας, είναι η διαμόρφωση της συμπεριφοράς που παρουσιάζουν οι μαθητές μέσα από τη διδασκαλία που σχετίζεται με την εκτίμηση και πιο συγκεκριμένα με τη χρήση των στρατηγικών εκτίμησης. ...