dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εκπονείται στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών μου σπουδών και αφορά την ανάπτυξη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας στη σχολική τάξη και ειδικότερα τη μελέτη περίπτωσης για το ρόλο της μη λεκτικής επικοινωνίας μέσα σε αυτήν. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό που αφορά την παρουσίαση των βασικών σημείων της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας τόσο σε γενικό επίπεδο, όσο και στη σχολική τάξη και το ερευνητικό, που αφορά την μελέτη περίπτωσης συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της συμμετοχικής παρατήρησης του ερευνητή.
Η επικοινωνία είναι ένα βασικό κομμάτι όλων των εκφάνσεων της ζωής του ανθρώπου. Οι μορφές με τις οποίες τη συναντάμε είναι η λεκτική και η μη λεκτική. Αμφότερες συμβάλλουν στην επαφή και την ανταλλαγή σκέψεων, απόψεων και συναισθημάτων για διάφορα θέματα. Μπορεί η λεκτική επικοινωνία να είναι βασική για τις ανθρώπινες σχέσεις, όμως καθοριστικό ρόλο παίζει και η μη λεκτική, καθώς τη συμπληρώνει, ώστε να προκύπτουν όσο το δυνατόν σαφή νοήματα και συμπεριφορές. Σημαντικός είναι ο ρόλος τους και στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπου η μία συμπληρώνει την άλλη, προκειμένου να κυλήσει ομαλά η μαθησιακή καθημερινότητα. Ωστόσο, επειδή η μη λεκτική επικοινωνία περιλαμβάνει μόνο σήματα και κινήσεις του σώματος, πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες ερμηνείες και να δυσχεράνει το σχολικό έργο._________________________________________________________________________________________________________________________________Communication is a key part of all aspects of human life. The form in which it is encountered is both verbal and non-verbal communication. Both types of communication contribute to the contact and exchange of thoughts, opinions and feelings on various issues. Verbal communication may be essential for human relationships, but non-verbal communication also plays a key role, as it complements it, so that as clear meanings and behaviors as possible emerge. Their role is also important in the field of education, where one complements the other in order for the learning routine to run smoothly. However, given that non-verbal communication only involves signals and body movements, it can often lead to misinterpretations and make schoolwork difficult. | en_US |