dc.description.abstract | Η μελέτη αφορά τη κινηματογραφική ιστορική αφήγηση ως πολυτροπικό υλικό, που
περιλαμβάνει κείμενο και εικόνα εφαρμόζοντας το σημειωτικό τρίγωνο τεκμηρίωσης
στο ίδιο υλικό ως σημείο, που έχει εμφάνιση, σκοπό και δέκτες. Η συλλογή υλικού
ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2021. Έγινε ψηφιακή έρευνα για τα μνημεία και τοπωνύμια της
Πόλης, στο Ε.Κ.Τ, και στο Google Scholar. Παράλληλα έγινε έρευνα στις βιβλιοθήκες
της Βέροιας και του Α.Π.Θ. Χρησιμοποιήθηκαν βιβλία με αναφορές στην Πόλη και
στην ταινία, ενώ σημαντική ήταν η βοήθεια από τις ήδη υπάρχουσες διπλωματικές
εργασίες που είναι αναρτημένες σε σελίδες των Πανεπιστημίων. Τα ερευνητικά
ερωτήματα που προκύπτουν από το ίδιο το υλικό εντοπίζονται ως ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ
ΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΠΟΣΗΜΑ και ως ΕΙΔΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ. Ποια
είναι τα όρια ανάμεσα στο παραδοσιακό-μοντέρνο-μεταμοντέρνο ιστοριογραφικό
μοντέλο που εμπλέκονται; Ποιο είδος δημόσιου ιστορικού λόγου προσλαμβάνουμε; Η
μεθοδολογία ανάλυσης είναι η σημειωτική και θεματική._______________________________________________________________________________________________________________________________
This study concerns the cinematic historical narrative as a multimodal material, which
includes text and image by applying the semiotic documentation triangle to the same
material as a point, which has appearance, purpose and receivers. The collection of
material started in July 2021. A digital search was conducted for the monuments and
place names of the City, at the ECB, and at Google Scholar. At the same time, a
search was conducted in the libraries of Veria and on digital publications. The
research questions that arise from the material itself are identified as HISTORICAL
SIGNS FOR LANDMARKS and as a TYPE OF HISTORICAL NARRATIVE. What
are the boundaries between the traditional-modern-postmodern historiographical
model involved? What kind of public historical discourse do we employ? The analysis
methodology is semiotic and thematic. | en_US |