Τα ζώα της φάρμας ως προτεινόμενη εικαστική δραστηριότητα για την ενίσχυση-ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο
Abstract
Το κείμενο μας αφορά στο μάθημα των εικαστικών στο νηπιαγωγείο και πως αυτό συμβάλει στην ανάπτυξη των νηπίων. Συγκεκριμένα το θέμα έχει αναφορά στα ζώα της Φάρμας και πως τα παιδιά μέσα από τα εικαστικά μαθήματα, μπορούν να μάθουν, να αναγνωρίζουν και να μορφοποιούν με διάφορα προτεινόμενα υλικά, τα σχήματα κα τη φόρμα των ζώων. Μας αναφέρει ότι το κείμενο έχει γραφτεί από προσωπική εμπειρία της συγγραφέως στο νηπιαγωγείο γι’ αυτό για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος από τα νήπια χρησιμοποιεί πολλές δραστηριότητες. Αρχικά αναφέρεται στο ΔΕΠΠΣ των εικαστικών και το συνδέει στην πορεία με άλλα γνωστικά μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, τη γλώσσα, τη μουσική, το θέατρο και την πληροφορική. Μετά διατυπώνει τους στόχους της, οι οποίοι είναι μέσα από την κατασκευή της να δώσει στα παιδιά το έναυσμα να προβληματιστούν και να μιλήσουν γι’ αυτό που βλέπουν. Στη συνέχεια μέσα από τις απορίες των παιδιών και τις απόψεις τους για την κατασκευή της Φάρμας θα ξεκινήσουν να μιλάνε για τα ζώα που ζουν στη φάρμα και τις εμπειρίες που μπορεί να έχουν με κάποιο ζωάκι. Επίσης συζητάει με τα παιδιά τη φροντίδα που χρειάζονται τα ζώα αλλά και το τι μας προσφέρουν. Επιπροσθέτως η συγγραφέας κάνει μία διάκριση ανάμεσα στις κατηγορίες των Πτηνών και των Θηλαστικών και μιλάει για τα χαρακτηριστικά τους και το επιτυγχάνει αυτό μέσα από βίντεο που δείχνει στα παιδιά. Πιο κάτω εισχωρεί τα παιδιά στην τέχνη και στις διάφορες μορφές που μπορεί να έχει όπως η ποίηση για την οποία θα διαβάσει κάποια ποιήματα και θα τα αναλύσουν αλλά και εικόνες με έργα από γλύπτες και ζωγράφους οπού θα κάνουν πάνω στις εικόνες διάφορες δραστηριότητες με τις οποίες θα εισχωρήσουν στα παιδεία των μαθηματικών, της γλώσσας , της ιστορίας αλλά και της έκφρασης - δημιουργίας. Στη συνέχεια παραθέτει τους στόχους της για το τι επιθυμεί να ανακαλύψουν τα παιδιά από το μάθημα. Παρακάτω αναφέρεται στα εποπτικά μέσα και υλικά που χρησιμοποίησε για την εξέλιξη του μαθήματος αλλά και τα υλικά που χρησιμοποίησαν τα παιδιά για να κατασκευάσουν τα δικά τους ζωάκια αλλά και για την φάρμα που έκαναν με τα ανακυκλώσιμα υλικά. Ακόμη μας αναλύει την εκπαιδευτική της δράση και μιλάει για τους γενικούς και ειδικούς παράγοντες του μαθήματος για την προετοιμασία του αλλά και την προσωπική της άποψη για την έκβαση του μαθήματος. Κλείνοντας συνδέει τα εικαστικά με τις δημιουργικές τέχνες όπως το θέατρο, την μουσική και πώς μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε σε διάφορες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο και τέλος παραθέτει φωτογραφικό υλικό από τα έργα των παιδιών.