dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία ερευνάται η συμβολή των παραμυθιών στη διδακτική αξιοποίηση της κλιματικής αλλαγής στο νηπιαγωγείο. Αναλυτικότερα, η παρούσα εργασία επιδιώκει: α) να συγκεντρώσει τους υπάρχοντες ορισμούς για το παραμύθι, να παραθέσει τα είδη, τη μορφολογία και τα δομικά του στοιχεία,να υπογραμμίσει την αξία του, β) να παρουσιάσει και να αναλύσει την εξέλιξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο και τον νέο ρόλο του/της νηπιαγωγού, γ) να καταγράψει τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αναφέρονται στα παραμύθια οικολογικού περιεχομένου και να συστήσει επιλεγμένα παραμύθια που αναφέρονται στα περιβαλλοντικά θέματα, δ) να προτείνει έναν κύκλο διδακτικής αξιοποίησης για την κλιματική αλλαγή με αφορμή ένα παραμύθι, με πρωτότυπες δραστηριότητες που διερευνούν τα αίτια, τις επιπτώσεις και τους τρόπους αντιμετώπισης ως προς το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και να αξιοποιήσει πολλούς από αυτούς μέσω της διδασκαλίας του παραμυθιού. ______________________________________________________________________________________________________________________________This present postgraduate thesis investigates the contribution of fairy tales to the didactic use of climate change in kindergarten. More specifically, this paper seeks to: (a) gather existing definitions of fairy tales, list their genres, morphology and structural elements, and highlight their value; (b) present and analyse the evolution of Environmental Education in kindergarten and the new role of the kindergarten teacher; (c) list the environmental problems mentioned in ecological fairy tales and recommend selected fairy tales that address environmental issues, (d) propose a cycle of didactic utilization on climate change based on a fairy tale, with original activities that explore the causes, effects and ways of coping with regard to the issue of climate change and utilize many of them through the teaching of the fairy tale.
Finally, the educational nature of the story, with influences from Environmental Education, and its positive impact on young readers in terms of shaping cognitive and ideological views, is highlighted. | en_US |