Show simple item record

dc.contributor.advisorΣέμογλου, Κλεονίκη
dc.contributor.authorΡάπτης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorRaptis, Athanasios
dc.date.accessioned2022-10-07T08:30:43Z
dc.date.available2022-10-07T08:30:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2862
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΟ παραδοσιακός χορός αποτελεί τρόπο μάθησης, γνώσης και έκφρασης πνεύματος και σώματος. Η μη λεκτική χορική και μουσική νοημοσύνη περιλαμβάνεται στον χορό, ενώ ανακαλείται η γλωσσική νοημοσύνη, την χρονική στιγμή που τα παιδιά διδάσκονται και μαθαίνουν το λεξιλόγιο του χορού, είτε μόλις συζητούν και αξιολογούν είτε κατά την ακολουθία στον χορό. Συμμετέχοντας τα παιδιά σε χορευτικά προγράμματα αποκτούν περισσότερη ενέργεια για συμμετοχή στην μαθησιακή διαδικασία και παρατηρείται βελτίωση των επιδόσεών τους. Ο παραδοσιακός χορός ως μορφή κίνησης, όπως και άλλα είδη χορών, αποτελεί μία από τις τρεις μορφές κινητικής δραστηριότητας, χορός–γυμναστική–παιχνίδι, βοηθώντας τα παιδιά να αφομοιώσουν τις κινητικές έννοιες στα πλαίσια του μαθήματος της φυσικής αγωγής. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί η επίδραση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην ενίσχυση των σωματικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ως περίπτωση μελέτης και για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα μέσω ερωτηματολογίου και το δείγμα αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί νηπιαγωγείων του δήμου Καλαμάτας. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η παρούσα μελέτη, διενεργήθηκε αρχικά μία περιγραφική βιβλιογραφική αναζήτηση. Ο σχεδιασμός της έρευνας ήταν διερευνητικός, περιγραφικός και οι συμμετέχοντες ανώνυμοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν για το μέγεθος του βαθμού που επιδρά ο ελληνικός παραδοσιακός χορός στην ενίσχυση των σωματικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας ανέδειξαν, σε σημαντικό βαθμό, ότι ο ελληνικός παραδοσιακός χορός επιδρά θετικά στην σωματική, συναισθηματική, κοινωνική νοημοσύνη των παιδιών, καθώς μέσα από αυτόν τα νήπια έρχονται σε επαφή με πολλούς διαφορετικούς τομείς και συγκεκριμένα μαθαίνουν την ιστορία του τόπου τους, τις παραδόσεις τους, γνωρίζουν τραγούδια και μουσικές από κάθε περιοχή. Επίσης βελτιώνουν την ανάπτυξη κινητικής έκφρασης, ισορροπημένης σωματικής και αισθητικής εξέλιξης με την ένταξη και απόκτηση γνώσεων για το παρελθόν και την κουλτούρα του ελληνικού λαού._________________________________________________________________________________________________________________________Traditional dance can serve as a means of learning and expressing one’s self mentally and physically. Non-verbal choral and musical intelligence is included in dance, while linguistic intelligence. Is recalled when children are being taught the vocabulary of dance either while they discuss or appraise or during the dance sequence. By participating in dance programs, children are fascinated to take part in the learning process and their performance also improves. Traditional dance as a form of movement, like other types of dances, is one of the three forms of kinetic activity, dance-gymnastics-play time and helps children to absorb the concepts of motion in the physical education class. In a part of the study, a primary survey was conducted through a questionnaire with kindergarten teachers of the municipality of Kalamata as participants in order to investigate the effect of greek traditional dance on enhancing the physical, emotional and social skills of preschool children. Initially, a descriptive bibliographical search was performed to complete this study. The study’s structure was exploratory and descriptive and the anonymous participating teacher were asked to answer about the magnitude of the extent to which greek traditional dance enhances preschool children’s physical, emotional and social skills. The analysis of the research data showed to a significant degree, that greek traditional dance has a significant positive effect on the physical, emotional, social intelligence of the children as preschoolers interact with many different fields and they specifically learn the history of their country, their traditions as well as songs and music from every region. They also improve the development of kinetic expression balanced physical balance and the evolution of the senses with the absorption and acquisition of knowledge about the ancient history and culture of greek people.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectελληνικός παραδοσιακός χορόςen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectδεξιότητες νηπίωνen_US
dc.subjectαπόψεις νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectGreek traditional danceen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectskills of preschool childrenen_US
dc.subjectviews of kindergarten teachersen_US
dc.titleΟ ρόλος των ελληνικών παραδοσιακών χορών για τη σωματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών στην προσχολική ηλικία: μια ποιοτική παρέμβασηen_US
dc.title.alternativeThe role of greek traditional dances for the physical, emotional and social development of children in preschool: a quality interventionen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record