dc.description.abstract | Το παιδικό σχέδιο αποτελεί έναν από τους πιο αξιόλογους τρόπους επικοινωνίας ανάμεσα στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους, διότι μέσω αυτής της διαδικασίας, ειδικά τα παιδιά μπορούν και εξωτερικεύουν σκέψεις και επιθυμίες, στοιχεία της προσωπικότητά τους, με ένα τρόπο που θα τους επιτρέψει να λειτουργήσουν αυθόρμητα και δημιουργικά, χωρίς περιορισμούς. Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους μπορούν και πρέπει να αξιοποιούν αυτό το εργαλείο, και με τη συμβολή μιας πολύπλευρης εξειδίκευσής τους, να καταφέρνουν να προσεγγίζουν τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον, το ίδιο δημιουργικά, ώστε υπό τη δική τους καθοδήγηση και ώθηση, αυτά να μαθαίνουν, και βαθμιαία να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους, τους φόβους τους, τις ανησυχίες τους αλλά και τις επιθυμίες τους μέσα από τις ζωγραφιές και τα σχέδιά τους. Το παιδικό σχέδιο εν προκειμένω από την αρχαιότητα έως και στις μέρες μας ενέχει εκτός της διασκεδαστικής – δημιουργικής σημασίας και μιας πρόσθετης λειτουργίας θεραπευτικής, με τον εκπαιδευτικό κάθε φορά να τίθεται ως ο «θεραπευτής» της όλης εικαστικής θεραπευτικής διεργασίας.
Η παρούσα εργασία κύριο στόχο έχει να καταγράψει βιβλιογραφικά την δύναμη που έχει το παιδικό σχέδιο, και πώς αυτό μπορεί να επιδρά θετικά στον ψυχισμό του μικρού παιδιού ανά εκάστοτε ηλικιακή περίοδο, παρέχοντας εν προκειμένω ποικίλα οφέλη σε επίπεδο γνωστικό, συναισθηματικό, πνευματικό, ψυχικό, σωματικό.___________________________________________________________________________________________________________________________The children’s drawing is one of the most remarkable ways of communication among children and grown-ups, based on the fact that through this, especially the children, can externalize their thoughts and desires. Also, they can express their personalities in a spontaneous, comfortable and mostly creative atmosphere without limits. Teachers can and must make good use of this tool and they have to be able to approach the children at school in a smart and creative way, through the contribution of their multifaceted specialization. As a result, the kids will gradually learn to freely express their feelings, fears, worries and desires through their drawings and designs under the teachers’ guidance. From the ancient times to this day, the children’s drawing involves an additional therapeutic function, except for the fun- creative one. The teacher becomes the “therapist” of the whole visual healing process each time. The main purpose of this paper is to bibliographically record the power of children’s drawing and how this can positively affect the psyche of the young child per respective age period, providing a variety of benefits at a cognitive, emotional, spiritual, mental and physical level. | en_US |