dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία, αποτυπώνεται μια διδακτική προσπάθεια σκοπός της οποίας είναι η αξιοποίηση της εικόνας ως εκπαιδευτικού μέσου για τη διδασκαλία, σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, της δημιουργικής γραφής και την ανάπτυξη δεξιοτήτων του περιγραφικού λόγου. Αναλυτικότερα, στα τρία μέρη της εργασίας, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα: Στο Α' Μέρος, διερευνώνται διεξοδικά οι θεωρίες μάθησης, οι παιδαγωγικές αντιλήψεις, οι σύγχρονες, επιστημονικές απόψεις για τη διδασκαλία της δημιουργικής γραφής και την αξιοποίηση της εικόνας, που αποτέλεσαν το θεωρητικό υπόβαθρο της προσπάθειάς μας. Καταρχάς, γίνεται αναφορά στον όρο της δημιουργικής γραφής, της ιστορικής πορείας και της παιδαγωγικής. Επόμενος «σταθμός» στη θεωρητική μας διερεύνηση είναι η δημιουργική γραφή και η σύνδεση της με τις εικαστικές τέχνες. Στο θεωρητικό μέρος αφορά και η ανάπτυξη του λόγου και συγκεκριμένα του περιγραφικού λόγου. Ακολουθεί η παρουσίαση της θεωρίας του έντεχνου συλλογισμού και η σύνδεση του με την εκπαίδευση. Στο Β' Μέρος, παρουσιάζεται αναλυτικά η μεθοδολογία. Εξηγείται λεπτομερώς ο σκοπός του κειμενικού είδους της περιγραφής, η βάση , οι περιγραφικές διαδικασίες στις οποίες βασίζεται, καθώς και τα λεξικογραμματικά χαρακτηριστικά της. Στο Γ' Μέρος, παρουσιάζεται το εκπαιδευτικό παιχνίδι δημιουργικής γραφής το οποίο περιλαμβάνει κάρτες στις οποίες απεικονίζονται αντίγραφα έργων τέχνης και ερωτήσεις για την ανάπτυξη δεξιοτήτων του περιγραφικού λόγου. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση της σχετικής βιβλιογραφίας.__________________________________________________________________________________________________________________In this paper, a teaching effort is presented, the aim of which is to use the image as an educational tool for teaching creative writing and the development of descriptive language skills to preschool and school-age children. More specifically, the three parts of the work include the following: In Part A, the learning theories, pedagogical concepts, contemporary, scientific views on the teaching of creative writing and the use of imagery, which formed the theoretical background of our effort, are thoroughly explored. First of all, the term of creative writing, its historical course and pedagogy is mentioned. The next "station" in our theoretical exploration is creative writing and its connection with the visual arts. The theoretical part also includes the development of discourse, and in particular descriptive discourse. This is followed by a presentation of the theory of artistic reasoning and its connection with education. In Part B, the teaching methodology is presented in detail. The purpose of the textual genre of description, its basis , the descriptive processes on which it is based, as well as its lexicogrammatical features are explained in detail. In Part C, the educational game of creative writing is presented, which includes cards on which copies of works of art are depicted and questions for the development of skills of descriptive discourse. The paper concludes by citing the relevant literature. | en_US |