dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει τα επίπεδα γλωσσικής χρήσης στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη, Ο γύρος του θανάτου. Στο έργο παρουσιάζονται εννέα διαφορετικές φωνές στις οποίες διακρίνεται η κοινωνική διαστρωμάτωση και η έντονη γλωσσική ποικιλότητα. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, περιγράφεται η πλοκή και τα κοινωνικά, πολιτικά και ιστορικά συμφραζόμενα της εποχής στην οποία τοποθετείται το έργο και γίνεται μια επισκόπηση των βασικών λογοτεχνικών και κοινωνιογλωσσολογικών θεωριών που σχετίζονται με τη μελέτη της γλώσσας και του ύφους και τέλος, παρουσιάζεται η σύνδεση γλώσσας, κοινωνίας και ιδεολογίας. Το δεύτερο μέρος αφορά την κριτική ανάλυση των επιμέρους κεφαλαίων του έργου με έμφαση στη γλώσσα και το ύφος των αφηγητών, αξιοποιώντας τη θεωρία για το πολυφωνικό μυθιστόρημα του Bakhtin και εργαλεία κοινωνιογλωσσολογίας._____________________________________________________________________________________________________________
The aim of the present thesis is to study the levels of language use in Thomas Korovini's novel, The Wall of Death. The novel presents nine different voices in which social stratification and extreme linguistic diversity are distinguished. The first part of the paper, the theoretical one, presents the plot and the social, political and historical context of the novel, as well as an overview of the most important literary theories of the 20th century. In addition, there is an attempt to highlight the connection between language, society and ideology through the theory of sociolinguistics and critical discourse analysis. The second part deals with the critical analysis of some key points of each chapter of the novel focusing on the language and style of the narrators, utilizing Bakhtin's polyphonic novel theory and sociolinguistic tools. | en_US |