dc.description.abstract | H προσχολική εκπαίδευση είναι ένα πολύ σημαντικό στάδιο για την περαιτέρω μόρφωση, για τα παιδιά των προσφύγων. Κι αυτό, διότι σε αυτό το στάδιο καλούνται να μάθουν και τη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μιας και είναι η κύρια γλώσσα στη χώρα υποδοχής. Στην παρούσα εργασία αναλύουμε τη σημαντικότητα του θέματος, καθώς και τον ρόλο των δασκάλων, αλλά και δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται για την καλύτερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρουμε γενικά στοιχεία για τους πρόσφυγες και την εκπαίδευσή τους στη χώρα μας, μια που ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει δεχθεί πολλές ροές προσφύγων, με αποτέλεσμα να ακολουθεί νέα στρατηγική πορεία στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και στην ένταξη προσφυγόπουλων στην προσχολική εκπαίδευση και όχι μόνο. Επίσης, αναλύουμε το ρόλο του δασκάλου, μιας και αποτελεί το «ρόλο - κλειδί», για τη σωστή εκμάθηση των ελληνικών για τα προσφυγόπουλα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρουμε με ποιους τρόπους και δραστηριότητες γίνεται η εκμάθηση της γλώσσας κατά την προσχολική εκπαίδευση, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα σε ανάλογα προγράμματα που υιοθετούνται στη σύγχρονη εποχή. Στο τρίτο κεφάλαιο εστιάζουμε στις εκπαιδευτικές μεθόδους που είναι προτιμότερες να ακολουθούνται από το δάσκαλο απέναντι στους μετανάστες μαθητές, όπως είναι η συνεργατική και η εξατομικευμένη. Τέλος, στα συμπεράσματά μας αναφέρουμε γενικά αποτελέσματα από τα στοιχεία και τις μελέτες που αναλύσαμε στο θέμα αυτό, αλλά κάνουμε λόγο και για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση στη χώρα μας στο μέλλον.____________________________________________________________________________________________________________________________
Preschool education is a very important stage for further education for refugee children. This is because at this stage they are invited to learn the use of the Greek language, since it is the main language in the host country. In this paper we analyze the importance of the topic, as well as the role of teachers, but also activities used to better learn the Greek language.
In the first chapter we report general data on refugees and their education in our country, since especially in recent years Greece has received a large number of refugees, resulting in a new strategic course in intercultural education and the integration of refugees in pre-school education. We also analyze the role of the teacher, since it is the "key role", for the correct learning of Greek for refugee children.
In the second chapter we mention the ways and activities of language learning in preschool education, focusing on similar programs adopted in modern times. In the third chapter we focus on the educational methods that are preferred to be followed by the teacher towards the immigrant students, such as the cooperative and the individualized one. Finally, in our conclusions we report general results from the data and studies we analyzed in this regard, but we also talk about intercultural education in our country in the future. | en_US |