dc.description.abstract | Η Μικρασιατική καταστροφή τροφοδότησε την ελληνική λογοτεχνία με πολλά αξιόλογα κείμενα, ποιητικά και πεζά. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελεί το λογοτεχνικό έργο του Ηλία Βενέζη «Το Νούμερο 31328». Ο συγγραφέας (1904-1973), ο οποίος ανήκει στην ονομαζόμενη Γενιά του Τριάντα και πιο συγκεκριμένα στην «Αιολική Σχολή», βίωσε ως πρωταγωνιστής το δράμα του ξεριζωμού του Ελληνισμού από τη μικρασιατική γη. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος το υπό μελέτη έργο δεν αποτελεί αποκύημα της μυθιστορηματικής φαντασίας του συγγραφέα, αλλά τραχιά καταγραφή της οδυνηρής εμπειρίας του ως αιχμαλώτου στα βάθη της Ανατολής. Στις σελίδες του ξεδιπλώνεται όλος ο παραλογισμός και η παραφροσύνη του πολέμου. Ο άνθρωπος μετατρέπεται σε έρμαιο στα χέρια των αντιπάλων, παύει να έχει προσωπικότητα, γίνεται ένας αριθμός χωρίς παρελθόν, παρόν και μέλλον.
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η ένταξη ενός αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου στη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες γραφής, που αποτελούν το κατεξοχήν πεδίο σύνδεσης της Λογοτεχνίας με τη δημιουργικότητα και την αισθητική απόλαυση. Κύριο στόχο αποτελεί η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών μέσω της βαθμιαίας εξοικείωσής τους με σύγχρονες συγγραφικές πρακτικές, ώστε -με παιγνιώδη τρόπο, αβίαστα και χωρίς περιορισμούς- να εισάγονται στις αφηγηματικές τεχνικές ενός κειμένου και στα βασικά δομικά του στοιχεία όπως είναι η πλοκή, οι χαρακτήρες, ο χώρος και ο χρόνος.
Το Νούμερο 31328 αποτέλεσε πλούσια πηγή έμπνευσης για την ανάδειξη δη-μιουργικών δραστηριοτήτων που διεγείρουν την φαντασία και προάγουν το συγγρα-φικό ταλέντο των παιδιών. Η πολυσημία του κειμένου, η παρουσίαση ανθρώπινων κα-ταστάσεων και συναισθημάτων από διάφορες οπτικές γωνίες, η πλοκή, το ύφος και η εκφραστική ικανότητα του συγγραφέα συνετέλεσαν σταδιακά στη διαμόρφωση 38 δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής. Το παρόν πόνημα αποτελεί ένα πολυδύναμο εκπαιδευτικό εργαλείο-αρωγό στη μαθησιακή διαδικασία. Το υλικό του δύναται να αξιοποιηθεί από κάθε ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό στην διδακτική πράξη._____________________________________________________________________________________________________________________________The Asia Minor catastrophe fueled Greek literature with many remarkable texts, poetic and prose. The subject of this research is the literary work of Elias Venezis "The Number 31328". The author (1904-1973), who belongs to the so-called Generation of Thirty and more specifically to the "Aeolian School", experienced as a protagonist the drama of the uprooting of Hellenism from the land of Asia Minor. Because of this fact, the work under study is not a figment of the author's fictional imagination, but a rough record of his painful experience as a prisoner in the depths of the East. In its pages unfolds all the absurdity and insanity of war. Man becomes a prey in the hands of opponents, ceases to have personality, becomes a number without past, present and future.
The purpose of this thesis is the integration of an independent literary work in the teaching of the course of Literature, through experiential writing activities, which constitute the field par excellence of connection of Literature with creativity and aesthetic pleasure. The main objective is the development of students' creativity through their gradual familiarization with modern writing practices, so that -in a playful way, effortlessly and without restrictions- they are introduced into the narrative techniques of a text and its basic structural elements such as plot, characters, space and time.
Number 31328 was a rich source of inspiration for the emergence of creative activities that stimulate the imagination and promote the writing talent of children. The polysemy of the text, the presentation of human situations and emotions from various angles, the plot, the style and the expressive ability of the author gradually contributed to the formation of 36 creative writing activities. This work is a multipurpose educational tool that helps in the learning process. Its material can be used by any interested teacher in teaching practice. | en_US |