dc.description.abstract | Η γλώσσα συντροφεύει τους ανθρώπους σε όλα τα στάδια της ζωής τους από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι, των καταστάσεων, των γεγονότων, των δοκιμασιών που οι άνθρωποι θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Μέσα από την γλώσσα το άτομο εκφράζεται και έχει την δυνατότητα να λάβει αλλά και να μεταδώσει γνώση. Γι’ αυτό τον λόγο κιόλας αφορά ένα μόνιμο αντικείμενο έρευνας. Το μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας εμφανίζεται στα προγράμματα σπουδών ήδη από το νηπιαγωγείο, γεγονός που επιβεβαιώνει την σημαντικότητα του.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την χρήση των πολυτροπικών κειμένων υπό το πρίσμα των δραστηριοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, αφορά την βιβλιογραφική ανασκόπηση διαφόρων Μεθόδων Διδασκαλίας που έχουν εφαρμοστεί ανα τους αιώνες και στην εξέλιξή τους, για να καταλήξουν στον Κριτικό Γραμματισμό. Ασχολείται με τη σημασία της γλώσσας, τι σηματοδοτεί για τον άνθρωπο και πώς έχει εξελιχθεί. Έπειτα, αναλύεται το μάθημα της γλώσσας σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ του 2003, το Πρόγραμμά Σπουδών για το Νηπιαγωγείο του 2011 και το αναθεωρημένο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο του 2014. Στην συνέχεια, γίνεται μία μελέτη γύρω από την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών καθώς και τη γλωσσική ανάπτυξη κατά τους μελετητές. Ακόμα, αναλύεται ο όρος πολυτροπικότητα και επιχειρείται η ένταξή του σε δραστηριότητες για παιδιά προσχολικής ηλικίας, οι οποίες σχεδιάζονται με τη χρήση παραμυθιών, αφισών, ταινιών και άλλων πολυτροπικών κειμένων.____________________________________________________________________________________________________________________________Language accompanies humans in all stages of their lives from birth to death. It is an integral part of the situations, events and trials that humans will encounter during their lifetime. Through language the individual express and has the ability to receive and transmit knowledge. For this reason, it concerns a permanent object of research. The subject of language teaching appears in the curricula already from Early Childhood Education (ECE) , a fact that confirms its importance.
This present study deals with the use of multimodal texts in the light of activities in preschool education. More specifically, it concerns the bibliographic review of various Teaching Methods that have been applied over the centuries and their evolution in Critical Literacy. It deals with the importance of language, what it signifies for humans and how it has evolved. Then, the language course is analyzed according to the ECE Curriculum of 2003, the ECE Curriculum of 2011 and the ECE Curriculum of 2014. Then, a study is done around the cognitive development of children as well as the language development according to the researchers. Also, it analyzes the term multimodality and its integration in the activities for preschool children with the use of fairy tales, posters, movies and other multimodal texts. | en_US |