Show simple item record

dc.contributor.advisorΒακάλη, Άννα
dc.contributor.authorΚοϊμτζή, Εμμανουέλα
dc.contributor.authorKoimtzi, Emmanouela
dc.date.accessioned2022-10-10T11:20:33Z
dc.date.available2022-10-10T11:20:33Z
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2882
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΤα παιδιά έρχονται σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία ήδη από τη βρεφική ηλικία, είτε μέσω της αφήγησης παραμυθιών είτε μέσω της ανάγνωσης ενός παιδικού βιβλίου ή παραμυθιού. Ως αποτέλεσμα αυτής της αυξανόμενης εξοικείωσης, η χρήση της παιδικής λογοτεχνίας, ιδίως των παραμυθιών, στην εκπαιδευτική διαδικασία ενθαρρύνεται κατά την προσχολική ηλικία. Η χρήση της λογοτεχνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία έχει πολλά οφέλη, τόσο όσον αφορά την ανάπτυξη δραστηριοτήτων όσο και τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ανάπτυξη άλλων δεξιοτήτων των παιδιών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται η παιδαγωγική εφαρμογή της δημιουργικής γραφής στην προσχολική εκπαίδευση και την επεξηγεί μέσα από το παραμύθι«Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων», προτείνοντας δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών (2021). Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο ορίζεται η έννοια της λογοτεχνίας και ειδικότερα της παιδικής λογοτεχνίας. Στη συνέχεια αναφέρεται στην έννοια της δημιουργικής γραφής -η οποία εντάσσεται στην«κατηγορία» της λογοτεχνίας- καθώς και στην συμβολή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακολούθως, αναλύεται η«θέση» της δημιουργικής γραφής διαχρονικά, δηλαδή η«θέση» της σε όλα τα προγράμματα σπουδών και τους οδηγούς νηπιαγωγών. Καθώς και η ανάλυση της δημιουργικής γραφής στο νέο πρόγραμμα σπουδών που εκδόθηκε το 2021. Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθεται υλικό σε σχέση με το κλασσικό λογοτεχνικό βιβλίο«Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων». Ειδικότερα αναλύεται η προέλευση της ιστορίας αλλά και το«ταξίδι της στο θέατρο, τον κινηματογράφο,κ.ά. Στο τέλος του κεφαλαίου αυτού αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους ένα λογοτεχνικό έργο του δέκατου ένατου αιώνα (19ου) παραμένει δημοφιλής ακόμα και στον εικοστό πρώτο αιώνα (21ο). Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας προτείνονται μερικές δραστηριότητες που δεν έχουν πραγματοποιηθεί σε σχολική τάξη παρουσιάζονται τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από αυτές , αλλά βασίζονται στο νέο πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου και στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που αυτό προτείνει. Οι δραστηριότητες βασίζονται στο ευρύτερο υλικό που είναι προσβάσιμο για μια ιστορία, όπως βιβλία, αφίσες, ταινίες, παραμύθια κ.λπ.___________________________________________________________________________________________________________________________Children come into contact with children's literature from infancy, either through storytelling or through reading a children's book or story. As a result of this growing familiarity, the use of children's literature, especially fairy tales, in the educational process is encouraged during the preschool years. The use of literature in the educational process has many benefits, both in terms of the development of activities and in the development of children's creativity, imagination and other skills. This thesis presents the pedagogical application of creative writing in preschool education and illustrates it through the fairy tale “Alice in Wonderland”, proposing creative writing activities according to the new curriculum (2021). Initially, the first chapter defines the concept of literature and, in particular, children's literature. It then discusses the concept of creative writing - which falls into the “category” of literature and its contribution to the educational process. The “place” of creative writing over time is then analysed, i.e. its “place” in all curricula and kindergarten teacher’s guides. As well as the analysis of creative writing in the new curriculum published in 2021. The third chapter provides material in relation to the classic literary book “Alice in Wonderland”. In particular, the origins of the story and its “journey to the theatre, cinema,etc.” are analysed. At the end of this chapter, the reasons why a literary work of the nineteenth century (19th) remains popular even in the twenty-first century (21st) are discussed. The fourth and final chapter of the work proposes some activities that have not been carried out in a classroom presenting the expected results from them, but are based on the new kindergarten curriculum and the educational approaches it proposes. The activities are based on the wider material accessible for a story, such as books, posters, films, fairy tales, etc.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπαιδική λογοτεχνίαen_US
dc.subjectδημιουργική γραφήen_US
dc.subject"Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων"en_US
dc.subjectΔ.Ε.Π.ΠΣen_US
dc.subjectΑ.Π.Σ.en_US
dc.subjectδιαθεματικότηταen_US
dc.subjectchildren's literatureen_US
dc.subjectcreative writingen_US
dc.subject“Alice in Wonderland"en_US
dc.subjectI.I.F.C.en_US
dc.subjectD.P.S.en_US
dc.subjectInterdisciplinarityen_US
dc.titleΗ αξιοποίηση της ιστορίας "Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων" και ο σχεδιασμός δραστηριοτήτων με βάση το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου (2021)en_US
dc.title.alternativeTapping into the story "Alice in wonderland" and designing learning activities based on the story around the new kindergarten curriculum (2021)en_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record