dc.description.abstract | Ο μικρός αριθμός ανδρών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο, αποτελεί αποδεδειγμένα μια χρόνια κατάσταση για τα ελληνικά σχολεία. Η παρούσα έρευνα εξετάζει το φαινόμενο αυτό αναζητώντας τα αίτιά του, τις κοινωνικές συνιστώσες που οδηγούν σε μικρή ζήτηση του επαγγέλματος του νηπιαγωγού από τους άνδρες καθώς και τις πιθανές αντιδράσεις, θετικές είτε αρνητικές, που προκαλεί σε γονείς και φροντιστές η παρουσία του άνδρα νηπιαγωγού στο σχολείο των παιδιών τους. Κατά τη διάρκεια της βιβλιογραφικής έρευνας που διεξήχθη για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης έρευνας, εντοπίστηκαν ανάμεσα στα αίτια του εν λόγω φαινομένου (i) οι έμφυλες διακρίσεις που ισχύουν στην ελληνική κοινωνία ως προς ορισμένα επαγγέλματα, (ii) η μεγάλη επιρροή των γονέων στους εφήβους που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σχετικά με την επιλογή του μελλοντικού τους επαγγέλματος καθώς και (iii) την έλλειψη εμπιστοσύνης από την πλευρά των γονέων στο πρόσωπο του άνδρα νηπιαγωγού. Το εμπειρικό μέρος της έρευνας επιβεβαιώνει τα ευρήματα της βιβλιογραφίας, καθώς μέσα από 10 δομημένες συνεντεύξεις που διεξήχθησαν σε άνδρες εργαζόμενους νηπιαγωγούς, η έρευνα κατέληξε στο ότι οι παραπάνω στάσεις και πρακτικές της ελληνικής κοινωνίας εξακολουθούν και σήμερα να ισχύουν σε μεγάλο βαθμό, οδηγώντας στην έλλειψη ανδρών νηπιαγωγών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.______________________________________________________________________________________________________________________The limited number of male educators in primary education, and specifically in the kindergarten, has proven to be a chronic situation for Greek schools. The present research examines this phenomenon by looking for the causes and social components that lead to a low demand for the profession of kindergarten teacher by men, as well as the possible reactions, positive or negative, caused to parents and caregivers by the presence of a male kindergarten teacher in the their children's school. According to the bibliographic research carried out initially, among the causes of this phenomenon were identified (i) the gender discrimination that applies in Greek society regarding certain professions, (ii) the great influence of parents on teenagers entering higher education when choosing their future profession and (iii) the lack of confidence on behalf of the parents to the male teacher. The empirical part of the research confirms the findings of the bibliographical research. Through 10 structured interviews conducted with working male- kindergarten teachers, the research concluded that the above attitudes and practices of Greek society are still largely valid today, leading to the lack of men kindergarten teachers in primary education. | en_US |