Show simple item record

dc.contributor.advisorΒακάλη, Άννα
dc.contributor.authorΜάτσια, Καλυψώ Παρασκευή
dc.contributor.authorMatsia, Kalypso Paraskevi
dc.date.accessioned2022-10-10T13:31:30Z
dc.date.available2022-10-10T13:31:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2890
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ εργασία με θέμα, Παιχνίδια Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ξεκινά με έναν ορισμό για το παιχνίδι, όσο αυτό είναι εφικτό. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ιστορική αναδρομή για το παιχνίδι κατά τον Μεσαίωνα, το Βυζάντιο και την Νεότερη εποχή. Γίνεται λεπτομερή αναφορά σε συγκεκριμένα παιχνίδια με εικόνες που αντιπροσωπεύουν τις παραπάνω περιόδους. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφερόμαστε πιο αναλυτικά στις θεωρίες του παιχνιδιού, της παιγνιώδους συμπεριφοράς παλιές και σύγχρονες καθώς και θεωρίες μάθησης. Ξεκινάμε με τις αντιλήψεις του Πλάτωνα σχετικά με το παιχνίδι, τη θεωρία της Ανάπαυσης του Αριστοτέλη, τη θεωρία της Πλεονάζουσας Ενεργητικότητας και της θεωρίας της Επιτυχίας και της εξάρσεως του «Εγώ». Συνεχίζουμε με τη θεωρία του αταβισμού ή του προγονισμού-Θεωρία της Προγονικής Κληρονομικότητας ή της «Ανακεφαλαίωσης», την θεωρία της προπαρασκευής ή αυτοαγωγής ή θεωρία της προάσκησης των ενστίκτων. Γίνεται επίσης αναφορά στη θεωρία της αναψυχής (της ανάπαυλας, της ανακούφισης, της χαλάρωσης) στη θεωρία της Πολιτιστικής Διαπραγμάτευσης (Huizinga), στη θεωρία της άμιλλας και στη θεωρία της γενετικολειτουργικής αντίληψης. Στην συνέχεια γίνεται λόγος για τις σύγχρονες θεωρίες κατά τις οποίες παραθέτουμε τις απόψεις αξιόλογων ειδικών ψυχαναλυτικών, επιστημόνων και ψυχολόγων όπως είναι για παράδειγμα ο Φρουντ, ο Winnicott, ο Piaget, o Comenius, ο Bruner, ο Vygotsky, ο Frobel, ο Dewey και η Ιταλίδα παιδαγωγός Maria Montessori. Μετά περνάμε στη θεωρία της «Ροής», στις θεωρίες για την παιγνιώδη συμπεριφορά καθώς και την σημασία της παιγνιώδους συμπεριφοράς για το παιδί. Τέλος γίνεται λόγος για την θεωρία της Lieberman, τη θεωρία της Barnett, τη θεωρία του Bundy και τη θεωρία του Cooper. Στο τρίτο κεφάλαιο και το τελευταίο της εργασίας αναλύουμε την Δημιουργικότητα και τη Δημιουργική Γραφή. Ο όρος δημιουργική γραφή αναφέρεται στην ικανότητα να ελέγχει κανείς τις δημιουργικές σκέψεις και να τις μετατρέπει σε γραφή αλλά και να κατακτά συγγραφικές δεξιότητες, δηλαδή εκπαιδευτικές διαδικασίες κατά τις οποίες διεγείροντας κατάλληλα την δημιουργικότητα, οδηγούμαστε στην παραγωγή λόγου με τρόπο ελκυστικό και παιγνιώδη. Οι απόψεις του Κωτόπουλου μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι για το παιδί η περιπέτεια της Δημιουργικής Γραφής είναι ένας τρόπος να βιώσει τη γραφή. Επίσης οι Κωτόπουλος, Ζωγράφου και Βακάλη αναφέρουν ότι οι επιστημονικές συζητήσεις για την δημιουργικότητα στα νεότερα χρόνια αναφέρονται στη δημιουργική ικανότητα που εκφράζεται με δημιουργική συμπεριφορά και εκδηλώνεται μέσω της εφευρετικότητας, της σύνθεσης και του σχεδιασμού. Τέλος τονίζουμε την σπουδαιότητα της Δημιουργικής γραφής για το Νηπιαγωγείο και τον καθοριστικό και ουσιαστικό ρόλο που κατέχει για τα νήπια η γνωστική μαθησιακή περιοχή της Γλώσσας, η οποία συντελεί στην μαθησιακή εξέλιξη και παράλληλα τους δίνει την ευκαιρία να αποκτήσουν ακόμα περισσότερες ικανότητες και δεξιότητες από άλλες γνωστικές μαθησιακές περιοχές. Έτσι τα παιδιά προσχολικής αγωγής ασκούμενα με ασκήσεις Δημιουργικής γραφής, οι οποίες δέχονται την επιμέλεια του εκπαιδευτικού, εμπλουτίζουν την έκφρασή τους και τη δομή του λόγου τους που σταδιακά γίνεται όλο και πιο σύνθετη. Η εργασία τελειώνει με την αναφορά δυο παιχνιδιών, το παιχνίδι «Παραμυθοκάρτες» και το «παιχνίδι του παζλ» και τα συμπεράσματα.__________________________________________________________________________________________________________________________ The assignment on Creative Writing Games for Preschoolers begins with a definition of play, as for as possible. In the first chapter there is a historical route for the game during the Middle Ages, Byzantium and the Moderna era. There is a detailed refence to specific games with images that represent the above periods. In the second chapter we refer in more detail to the theories of the game, of the playful behaviour, old and modern as well as theories of learning. We start with Plato’s conception of the game, Aristotle’s Theory of Rest, the theory of Redundant Activity and the theory of Success and the dependence of the “Ego”. We continue with the theory of atavism or ancestry-theory of Ancestral Inheritance or Recapitulation, the theory of preparation or self-education or the theory of instinct. Reference is also made to the theory of Recreation Crest, relief, relaxation, to the theory of Cultural Negotiation (Huizinga), to the theory of Rivalry and to the theory of Genetic-Functional perception. Then, we talk about the modern theories according to which we quote the views of remarkable psychoanalysts, scientists and psychologists as for example Froyd, Winnicott, Piaget, Comenius, Brune, Vygotsky, Frobel, Dewey and the Italian educator Maria Montessori. Then we move on to “Flow” theories, to theories of playful behaviour as well as the importance of playful behaviour for the child. Finally there is talk about the Lieberman theory, the Barnett Theory, the Bundy theory and the Cooper theory. In the third chapter and the last of the assignment we arialyze Creativity and Creative Writing. The tern Creative Writing refers to the ability to control creative thinking and turn it into writing but also to acquire writing skills, that is educational processes in which by properly stimulating creativity, we lead to the production of speech in an attractive and playful way. Kotopoulo’s views lead as to the conclusion that for the child the adventure of Creative Writing is way to experience writing. Kotopoulos, Zografou and Vakali also report that the scientific debates about creativity in recent years refer to the creative ability expressed through creative attitudes and manifested through ingenuity,compositionand design. Finally we emphasize the importance of Creative Writing for Kindergarten and the decisive and essential role that the cognitive learning are of the Language occupies for infants, which contributes to the learning development and at the same time gives them the opportunity to acquire even more satisfying skills than other cognitive learning areas. Thus pre-school children practiced with Creative Writing exercises, which are accepted by the teacher enrich their expression and the structure of their speech which gradually becomes more and more complex. The work ended with the report of two games the “Fairy Tale” game and the “puzzle game” and the conclusions.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδημιουργική γραφήen_US
dc.subjectαφήγησηen_US
dc.subjectπαιχνίδιαen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectcreative writingen_US
dc.subjectnarrationen_US
dc.subjectgamesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleΠαιχνίδια Δημιουργικής Γραφής σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςen_US
dc.title.alternativeCreative writing games for preschoolersen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record