Διγλωσσία και IB World Schools: Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών
Abstract
Η παρούσα έρευνα διακυβεύεται τη διαχείριση της διγλωσσίας και την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στα IB δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Αναλυτικότερα, τα επιμέρους θέματά της είναι ο προσδιορισμός της διγλωσσίας, οι επιδράσεις της διγλωσσίας στη γλωσσική ανάπτυξη, η σχολική επίδοση των δίγλωσσων μαθητών, οι διδακτικές τεχνικές που αξιοποιούνται και προτείνονται για τη διαχείριση της διγλωσσίας, και τέλος, οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική διαχείριση δίγλωσσων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. Με γνώμονα τα παραπάνω, διερευνώνται οι απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας όλων των ειδικοτήτων από ένα συγκεκριμένο IB σχολείο.
Ο σκοπός της έρευνας επιτυγχάνεται μέσα από την ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας και τη συγκριτική αποτίμηση της έρευνας που υλοποιήθηκε, η συλλογή των δεδομένων της οποίας έλαβε χώρα από 1 Σεπτεμβρίου 2021 έως 05 Μαρτίου 2022. Πρόκειται για μία ποιοτική έρευνα, που ως εργαλείο συλλογής δεδομένων αξιοποιεί την ημι-δομημένη συνέντευξη.
Μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνονται και τεκμηριώνονται καλές πρακτικές εφαρμογές διαχείρισης της διγλωσσίας και των δίγλωσσων μαθητών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον που έχουν ήδη εφαρμοστεί και προκύπτουν από προγενέστερες έρευνες, εντούτοις, αναδύονται επιπλέον πρακτικές που θεωρούνται κατάλληλες και συμπληρώνουν δυναμικά το πεδίο.______________________________________________________________________________________________________________________The following study deals with the use of bilingualism and the application of teaching practices set in bilingual IB schools. More specifically, the individual points are the definition of bilingualism, its effects on the development of language, the performance of bilingual students in school, the recommended teaching practices which can be and are used for the better handling of bilingual students and, finally, the educative needs of teachers in order to be able to handle bilingual settings easier and more efficiently. Based on all the above, the opinions of various educators from a specific bilingual IB school are examined. The objectives of this study are met through the review of Greek and International scholarly papers and the evaluation of the surveys which took place between September 1st 2021 and March 5th 2022. The study, which is qualitive, deploys the use of semi-built interviews as a tool for data accumulation. The results both confirm and substantiate already applied useful methods which are helpful and useful for the handling of bilingual students in an educational environment while also introducing new practices which are deemed expedient and further complement the field successfully.