Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στο γλωσσικό μάθημα: Απόψεις εκπαιδευτικών για την εφαρμογή τους στο δημοτικό σχολείο
Abstract
Η εναλλακτική αξιολόγηση αποτελεί μια πρωτότυπη μέθοδο διδασκαλίας που είναι σε θέση να αναδείξει όλες τις δεξιότητες και ικανότητες του μαθητή καθώς και να καλλιεργήσει την κριτική του σκέψη. Είναι μια καινούρια μέθοδος διδασκαλίας που τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται συστηματικά (Γρίβα & Κωφού, 2021).
Σκοπός την παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων δεκαπέντε εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να προσδιορίσουν τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, να υποθέσουν ποιες αξιολογικές περιλαμβάνει, αν μπορούν να εφαρμοστούν στο Ελληνικό σχολείο και τέλος εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με την συχνότητα και το πόσο χρησιμοποιούνται στο σύγχρονο σχολείο.
Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη ενώ για την ανάλυση δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η θεματική ποιοτική ανάλυση όπου χρησιμοποιήθηκαν θεματικοί άξονες, κωδικοί και κατηγορίες. Η εργασία περιλαμβάνει θεωρητικό μέρος, είναι μια επισκόπηση των εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και μια των αξιολογικών μεθόδων της. Στην συνέχεια, την μεθοδολογία , δηλαδή τον τρόπο που διεξάχθηκε η εν λόγω έρευνα και η συσχέτισή της με άλλες έρευνες που όμως είχαν ίδια ή παρόμοια θεματική. Τα αποτελέσματα, η δημιουργία πινάκων και η ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν. Και τέλος, τα συμπεράσματα/συζήτηση που απαντώνται τα ερευνητικά ερωτήματα.__________________________________________________________________________________________________________________Alternative assessment in an original method of teaching that is able to highlight all the skills and abilities of the learner as well as cultivate critical thinking. It is an innovation and is a modern method of teaching that has been applied systematically in recent years (Griva & Kofou, 2021).
The aim of this research is to investigate the knowledge of fifteen primary school teachers on alternative forms of evolution. Teachers tried to identify alternative forms of evolution, to guess which evaluation forms it includes. Finally, they expressed their views on their frequency and use in modern school.
The method used was the semi- structured interview, while the thematic qualitative analysis was used for data analysis. Thematic axes, codes and categories have been created. The word includes a theoretical part, a definition of the alternative forms of evolution and the evolution method contained therein. Then, the methodology, the way this survey was conducted and its correlation with other surveys with the same or similar thematic. The results, the creation of tables and the analysis of the collected data. And finally, the conclusions / discussion answer the research questions.