Show simple item record

dc.contributor.advisorΠλιόγκου, Βασιλική
dc.contributor.authorΦάλια, Ελένη
dc.contributor.authorFalia, Eleni
dc.date.accessioned2022-10-13T10:28:05Z
dc.date.available2022-10-13T10:28:05Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2912
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΕίναι γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα άλλαξε σημαντικά με τη συνεχή εισροή παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα σχολεία της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο, πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εφάρμοσε μια καινοτόμα εκπαιδευτική κατευθυντήρια αρχή, που επικεντρωνόταν στη διαπαιδαγώγηση των προσφυγόπουλων και στην απρόσκοπτη ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. Η εκπαίδευση αυτών των παιδιών ορίζεται στις διατάξεις του Νόμου 4547/2018. Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που ανέπτυξε το ΙΕΠ προς αυτόν τον σκοπό, συγκεντρώνονται και διανέμονται βασικοί εκπαιδευτικοί άξονες για τα παιδιά πρόσφυγες. Επιπλέον, μέσω της ίδιας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δραστηριοποιείται στη διαπολιτισμική εκπαίδευση των στελεχών, τη δημιουργία επιπρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού, ενώ παράλληλα μεριμνά για τη λειτουργία τάξεων υποδοχής. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών σχετικά με την ένταξη των προσφύγων και μεταναστών κατά το στάδιο της προσχολικής εκπαίδευσης. Η έρευνα ακολουθεί τη μεθοδολογία της θεματικής ανάλυσης, μέσω της οποίας είναι δυνατό να διερευνηθούν και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα από τα βιώματα και τις εμπειρίες των νηπιαγωγών, όπως αυτά αποτυπώθηκαν μέσω των συνεντεύξεων που έδωσαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τη σημασία που έχει η συνεργασία των γονέων αυτών των παιδιών με τους/τις νηπιαγωγούς καθώς και η προετοιμασία της τάξης, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να δεχτούν πιο ομαλά τους πρόσφυγες- μετανάστες συμμαθητές/συμμαθήτριες τους. Όσον αφορά τον ρόλο των νηπιαγωγών στην ένταξη των μεταναστών – προσφύγων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο/η νηπιαγωγός πρέπει να έχει έναν υποστηρικτικό, βοηθητικό και καθοδηγητικό ρόλο μέσα στην τάξη, ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη και να προωθεί την αρμονική συνύπαρξή μεταξύ των γηγενών και προσφύγων-μεταναστών μαθητών/μαθητριών.__________________________________________________________________________________________________________________It is a fact that education in Greece has changed significantly with the constant influx of refugee and immigrant children into the country's schools. In this way, the Ministry of Education and Religious Affairs recently implemented an innovative educational guideline, which focused on the education of refugee children and their seamless integration into the school environment. The education of these children is defined in the provisions of Law 4547/2018. In the electronic platform developed by the IEP for this purpose, basic educational axes for refugee children are collected and distributed. In addition, through the same electronic database, the Institute of Educational Policy is active in the intercultural training of executives, the creation of additional educational material, while at the same time taking care of the operation of reception classes. The present research aims to investigate the perceptions of kindergarten teachers regarding the integration of refugees and immigrants during the preschool education stage. The research follows the methodology of thematic analysis, through which it is possible to investigate and draw useful conclusions from the experiences and experiences of the kindergarten teachers, as they were captured through the interviews they gave. The results of the research showed the importance of the cooperation of the parents of these children with the kindergarten teachers as well as the preparation of the class, so that the students can more smoothly accept their refugee-immigrant classmates. Regarding the role of kindergarten teachers in the integration of immigrant-refugees, the results showed that the kindergarten teacher must have a supportive, helpful and guiding role in the classroom, in order to inspire trust and promote harmonious coexistence between natives and refugee-immigrants students.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectπρόσφυγεςen_US
dc.subjectμετανάστεςen_US
dc.subjectνηπιαγωγείοen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.subjectimmigrantsen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.titleΜετανάστες – Πρόσφυγες: Η ένταξη των παιδιών στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, το δικαίωμα τους στην εκπαίδευση και ο ρόλος του/της νηπιαγωγούen_US
dc.title.alternativeImmigrants – Refugees: The intergration of children in the school and social environment, their right to education and the role of the Kindergarten teacheren_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record