dc.description.abstract | Είναι γεγονός ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα άλλαξε σημαντικά με τη συνεχή εισροή
παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα σχολεία της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο,
πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εφάρμοσε μια καινοτόμα
εκπαιδευτική κατευθυντήρια αρχή, που επικεντρωνόταν στη διαπαιδαγώγηση των
προσφυγόπουλων και στην απρόσκοπτη ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. Η
εκπαίδευση αυτών των παιδιών ορίζεται στις διατάξεις του Νόμου 4547/2018. Στην
ηλεκτρονική πλατφόρμα που ανέπτυξε το ΙΕΠ προς αυτόν τον σκοπό,
συγκεντρώνονται και διανέμονται βασικοί εκπαιδευτικοί άξονες για τα παιδιά
πρόσφυγες. Επιπλέον, μέσω της ίδιας ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής δραστηριοποιείται στη διαπολιτισμική εκπαίδευση των
στελεχών, τη δημιουργία επιπρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού, ενώ παράλληλα
μεριμνά για τη λειτουργία τάξεων υποδοχής. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο να
διερευνήσει τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών σχετικά με την ένταξη των προσφύγων
και μεταναστών κατά το στάδιο της προσχολικής εκπαίδευσης. Η έρευνα ακολουθεί
τη μεθοδολογία της θεματικής ανάλυσης, μέσω της οποίας είναι δυνατό να
διερευνηθούν και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα από τα βιώματα και τις
εμπειρίες των νηπιαγωγών, όπως αυτά αποτυπώθηκαν μέσω των συνεντεύξεων που
έδωσαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τη σημασία που έχει η συνεργασία
των γονέων αυτών των παιδιών με τους/τις νηπιαγωγούς καθώς και η προετοιμασία
της τάξης, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να δεχτούν πιο ομαλά τους πρόσφυγες-
μετανάστες συμμαθητές/συμμαθήτριες τους. Όσον αφορά τον ρόλο των νηπιαγωγών
στην ένταξη των μεταναστών – προσφύγων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο/η
νηπιαγωγός πρέπει να έχει έναν υποστηρικτικό, βοηθητικό και καθοδηγητικό ρόλο
μέσα στην τάξη, ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη και να προωθεί την αρμονική
συνύπαρξή μεταξύ των γηγενών και προσφύγων-μεταναστών μαθητών/μαθητριών.__________________________________________________________________________________________________________________It is a fact that education in Greece has changed significantly with the constant influx
of refugee and immigrant children into the country's schools. In this way, the Ministry
of Education and Religious Affairs recently implemented an innovative educational
guideline, which focused on the education of refugee children and their seamless
integration into the school environment. The education of these children is defined in
the provisions of Law 4547/2018. In the electronic platform developed by the IEP for
this purpose, basic educational axes for refugee children are collected and distributed.
In addition, through the same electronic database, the Institute of Educational Policy
is active in the intercultural training of executives, the creation of additional
educational material, while at the same time taking care of the operation of reception
classes. The present research aims to investigate the perceptions of kindergarten
teachers regarding the integration of refugees and immigrants during the preschool
education stage. The research follows the methodology of thematic analysis, through
which it is possible to investigate and draw useful conclusions from the experiences
and experiences of the kindergarten teachers, as they were captured through the
interviews they gave. The results of the research showed the importance of the
cooperation of the parents of these children with the kindergarten teachers as well as
the preparation of the class, so that the students can more smoothly accept their
refugee-immigrant classmates. Regarding the role of kindergarten teachers in the
integration of immigrant-refugees, the results showed that the kindergarten teacher
must have a supportive, helpful and guiding role in the classroom, in order to inspire
trust and promote harmonious coexistence between natives and refugee-immigrants
students. | en_US |