Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτης Καθηγητής: Μπράτιτσης Θαρρενός
dc.contributor.authorΜουτάφη, Αρετή
dc.contributor.otherΒ΄ βαθμολογητής: Χρήστου Π. Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2016-07-11T07:04:31Z
dc.date.available2016-07-11T07:04:31Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.other539 ΜΟΥ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/291
dc.description.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία περιγράφεται η ερευνητική μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Το αρχικό ερευνητικό ερώτημα το οποίο τέθηκε ήταν αν τα νήπια μπορούν να αναγνωρίσουν την πληθικότητα των αριθμών και των αριθμητικών μοτίβων. Έγινε η υπόθεση πως αν τα παιδιά ήταν υπό μια μικρή πίεση χρόνου και με κίνητρο το όνομα του “νικητή” θα είχαν διαφορετική συμπεριφορά απέναντι στο παιχνίδι. Αυτή λοιπόν ήταν η πειραματική ομάδα. Υπήρξε ακόμα και η ομάδα ελέγχου. Στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο η πλήρης ελευθερία και χωρίς να δίδεται κάποιο κίνητρο, η διαδικασία θα ήταν ευχάριστη και θα κέντριζε τη προσοχή των παιδιών δίχως να απαντούν τυχαία. Στο σημείο αυτό έγκειται το ενδιαφέρον, καθώς οι παραπάνω προβλέψεις διαψεύσθηκαν. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο των Σεληνίων στην Σαλαμίνα, το οποίο απαρτίζονταν από μια αυλή και δύο μεγάλες αίθουσες. Για την διευκόλυνση της νηπιαγωγού χρησιμοποιούταν μόνο η μία αίθουσα στην οποία είχαν διαμορφωθεί όλες οι περιοχές δραστηριοτήτων των παιδιών. Συνεπώς για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε η δεύτερη αίθουσα, όπου ερχόταν η κάθε ομάδα ξεχωριστά. Η εργασία σε ομάδα θα εξυπηρετούσε τον σκοπό να μελετηθεί πόσο τα παιδιά μπορούσαν να συνεργαστούν μεταξύ τους για να πάρουν μια απόφαση και να δώσουν μια σωστή απάντηση. Το παιχνίδι λοιπόν συνοπτικά αποτελούταν από κάρτες. Υπήρχαν τέσσερις γύροι για τέσσερεις αριθμούς. Τοποθετούνταν τρεις κάρτες, που ήταν οι βασικές και τους δινόταν να επιλέξουν μια κάρτα από ακόμη τέσσερεις. Όταν συμπλήρωναν την τέταρτη κάρτα και αναποδογυρίζονταν σχηματιζόταν έναν QR Code. Αυτό αν ήταν σωστό και σκαναριζόταν με ένα κινητό (τύπου smartphone) μεταφερόταν σε ένα διαδικτυακό τόπο, όπου εμφανιζόταν μια εικόνα. Χρειάζονταν έτσι τέσσερεις εικόνες, ώστε μετά τα παιδιά να μπορέσουν να δημιουργήσουν μια ιστορία. Από τις πειραματικές ομάδες, η ομάδα του «νικητή» διηγούταν πρώτη την ιστορία του. Το θέμα ήταν χριστουγεννιάτικο καθώς η έρευνα έγινε δέκα μέρες πριν από αυτά. Επιπροσθέτως εκείνη την μέρα θα στόλιζαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Τα συμπεράσματα λοιπόν της έρευνας περιληπτικά ήταν ότι ο χρόνος και το κίνητρο δεν έπαιξαν κανένα ρόλο και πως μερικοί αριθμοί ήταν πιο εύκολοι από κάποιους άλλους. This thesis describes a study that was conducted using preschool students. The initial research question posed was whether toddlers could identify the cardinality of numbers and numerical patterns. The hypothesis was that toddlers would have a different attitude towards the game if they were under time pressure and they were also motivated by declaring a winner. This was the experimental group. Moreover, there was a control group. The goal was to investigate whether offering the toddlers complete freedom without any motivation would constitute the process pleasant enough to capture their attention without them answering randomly. This was the point of interest because the above hypothesis was rejected. The study was conducted at the kindergarten of Selinia in Salamina, which comprises a backyard and two large classrooms. For the convenience of the teacher, only one of the rooms is regularly used. Hence, the second room was utilized for this study, where each of the different groups was called in separately. Working in groups could reveal the degree to which toddlers collaborate to reach a decision and provide the correct answer. There were four rounds for four numbers, two experimental groups, and two control groups. Each time, three cards were placed openly, and each group had to select one more card among other four cards. If the cards were flipped to face down, a QR code was shown. If the result was correct and the QR code was scanned with a phone (type smartphone), a website was opened where an image appeared. Hence, in the end, they gathered four images and with them they could create a story. Among the experimental groups, the winner team would say the story first. It was a Christmas theme because the study was conducted ten days before the holiday season. Moreover, the Christmas tree was decorated on the day of the study. The conclusions of the research were that the time restriction and the motivation did not influence the capabilities of the groups to complete the task, and that some number were easier than others.el_GR
dc.format.extent58 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectQR CODEel_GR
dc.subjectΠληθικότηταel_GR
dc.subjectΑριθμητικά μοτίβαel_GR
dc.subjectΣυνεργασίαel_GR
dc.subjectΚίνητροel_GR
dc.subjectCardinalityel_GR
dc.subjectNumerical patternsel_GR
dc.subjectCollaborationel_GR
dc.subjectMotivationel_GR
dc.titleΠαίζοντας με κάρτες, αναγνωρίζοντας την πληθικότητα των αριθμών και των αριθμητικών μοτίβων με την χρήση QR CODEel_GR
dc.title.alternativePlaying with cards, recognizing the cardinality of numbers and numerical patterns using QR CODEel_GR
dc.typeπτυχιακή / διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record