Η διδασκαλία και η μάθηση του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων με τη χρήση Τ.Π.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης δύο μαθητών της Στ΄Δημοτικού. Πρόκειται για μία εναλλακτική προσέγγιση μάθησης του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μίας προσέγγισης βασισμένη κατά κανόνα, στη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών τα οποία δίνουν έμφαση στην αναπαράσταση των δύο πράξεων. Μαθητές και εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται στα κλάσματα, ο καθένας από ξεχωριστό πρίσμα, γεγονός που παρουσιάζεται στο πρώτο μέρος της εργασίας. Οι δύο μαθητές κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε σειρά δραστηριοτήτων προκειμένου να διαπιστωθεί, κατά πόσο έχουν καλλιεργημένη την αίσθηση της αναπαράστασης στα κλάσματα. Δραστηριότητες, οι οποίες εκτελέστηκαν με τη χρήση ενός Η/Υ σε αντίθεση με την μέχρι τώρα παραδοσιακή προσέγγιση των Μαθηματικών. Συνεχίζοντας, ερωτήματα όπως ποια είναι η προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών γύρω από τα κλάσματα και το σπουδαιότερο, ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της Τεχνολογίας στην εκπαίδευση, αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς που εξετάζει η έρευνα. Επιπρόσθετα,όσον αφορά στα αποτελέσματα της έρευνας, αυτά δείχνουν, ότι οι μαθητές δεν είναι εξοικειωμένοι με την αναπαράσταση των δύο κλασματικών πράξεων. Ωστόσο παρουσιάζουν ενθαρρυντικά σημεία βελτίωσης, τα οποία μέσα από την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, δύνανται να αλλάξουν καθολικά τον τρόπο σκέψης των μαθητών στη σημασία μίας πράξης κλασμάτων. Κλείνοντας, η παρούσα έρευνααπαντά στο ερώτημα, κατά πόσο η χρήση των Τ.Π.Ε μπορεί να οδηγήσει σε θετική στάση όσον αφορά στη διδασκαλία των κλασμάτων.