dc.description.abstract | Στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να αναλαμβάνουν την υλοποίηση καινοτόμων δραστηριοτήτων. Το αντικείμενο αυτής της μελέτης αφορά τη συμβολή του διευθυντή στην εισαγωγή καινοτομιών στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, επιχειρεί να αποτυπώσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών στα ακόλουθα ερωτήματα: ποιες καινοτομίες θεωρούνται επιτυχείς, ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή τους σε πρωτοβουλίες καινοτόμων προγραμμάτων, η εφαρμογή των καινοτομιών υποστηρίζεται και διευκολύνεται από τον διευθυντή, ποια η συμβολή του διευθυντή στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών να αναλάβουν καινοτόμα προγράμματα, εάν εισάγονται καινοτομίες στα Πειραματικά Δημοτικά και σε ποιο βαθμό διασφαλίζεται η δυνατότητα καινοτομίας στους εκπαιδευτικούς. Για τη διερεύνηση του παρόντος ζητήματος διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία διαμοιράστηκαν ηλεκτρονικά στους εκπαιδευτικούς, στο τέλος του σχολικού έτους 2021- 2022. Στην έρευνα συμμετείχαν 145 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δίδασκαν σε Πειραματικά Δημοτικά σχολεία τη συγκεκριμένη περίοδο. Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε πως η προσωπικότητα του διευθυντή επιδρά στη διαχείριση της καινοτομίας, καθώς είναι το άτομο που ευθύνεται για τη δημιουργία του σχολικού κλίματος και την ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών να υλοποιήσουν καινοτομίες. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα εξέφρασαν την άποψη πως στις σχολικές μονάδες δεν προτείνονται νέες πρακτικές κάθε χρόνο και πως στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία δεν δοκιμάζονται νέες πρακτικές, στο βαθμό που αναμένεται. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι οι διευθυντές διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην εισαγωγή των καινοτομιών στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, διότι ο τρόπος που διαχειρίζεται η σχολική διοίκηση την καινοτομία μπορεί να οδηγήσει στην επιτυχία εισαγωγής των καινοτομιών.______________________________________________________________________________________________________________________The modern education system enables primary school teachers to undertake the implementation of innovative activities. The subject of this study concerns the principal's contribution to the introduction of innovations in the Experimental Primary Schools of Greece. More specifically, it attempts to capture teachers' views on the following questions: which innovations are considered successful, what are the factors that influence their participation in innovative program initiatives, whether the principal supports and facilitates the implementation of innovations in his school unit or discourages teachers, in which ways the principal motivates the teachers to undertake innovative programs, if innovations are introduced in the Experimental Primary Schools and to what degree is the possibility of innovation ensured for the teachers. To investigate this issue, a quantitative survey was conducted using questionnaires, which were distributed electronically to teachers at the end of the school year 2021-2022. 145 teachers, who taught in Experimental Primary Schools during the specific period, participated in the survey. From the processing of the results, it was found that the headmaster's personality affects the management of innovation, as he is the person responsible for creating the school climate and encouraging teachers to implement innovations. However, the research participants expressed the opinion that new practices are not proposed in the school units every year and that new practices are not tested in the Experimental Primary Schools, to the extent that is expected. Finally, it was found that principals play an important role in the introduction of innovations in educational organizations, because the way the school administration manages innovation leads to success of the introduction of innovations. | en_US |