Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Ντίνας Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΑθανασιάδου, Ανθούλα
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Νάκας Αθανάσιος, Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος
dc.date.accessioned2016-07-11T10:54:44Z
dc.date.available2016-07-11T10:54:44Z
dc.date.issued2016-06-21
dc.identifier.other468 ΑΘΑ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/311
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας εργασίας είναι να αξιολογήσει το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικού με κριτήριο τον βαθμό συμφωνίας του με τις αρχές και τις κατευθύνσεις των ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ (2003). Για τον σκοπό αυτό αναλύονται, ταξινομούνται και αξιολογούνται δύο βασικά δομικά χαρακτηριστικά του εν λόγω Ανθολογίου, τα κείμενα και οι ερωτήσεις – δραστηριότητες, υπό το πρίσμα της παιδαγωγικής τους διάστασης. Η έρευνα αξιοποιεί την ποσοτική μέθοδο των Μοντέλων Ανάλυσης για την ανάλυση και ταξινόμηση του ερευνητικού υλικού σε προκαθορισμένες κατηγορίες και την ποιοτική Ερμηνευτική μέθοδο για τη δόμηση αυτών των κατηγοριών και την ερμηνεία των ποσοτικών ευρημάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν μια μερική ενσωμάτωση των στόχων του επίσημου προγράμματος σπουδών στο Ανθολόγιο. Ειδικότερα, η ύπαρξη μιας ποικιλίας θεμάτων και λογοτεχνικών ειδών, η παρουσία κειμένων κυρίως της σύγχρονης λογοτεχνίας, η επιλογή δραστηριοτήτων αναγνωστικής ανταπόκρισης του μαθητή αποτελούν ενδεικτικά σημεία σύγκλισης του Ανθολογίου με το αναλυτικό πρόγραμμα. Από την άλλη πλευρά, η δυσανάλογη εκπροσώπηση λογοτεχνικών ειδών, η προτεραιότητα στις δραστηριότητες νοηματικής πρόσληψης των κειμένων, η αποσπασματικότητά τους, η μη επαρκής προσέγγιση της επιδιωκόμενης διαθεματικότητας και της διακειμενικότητας καθιστούν επισφαλή την υλοποίηση μέρους των οδηγιών του αναλυτικού προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, δεν παραγνωρίζεται ότι η συγγραφή του συγκεκριμένου Ανθολογίου σηματοδότησε την έναρξη μιας πιο αισιόδοξης εκπαιδευτικής πραγματικότητας για τη διδακτική της Λογοτεχνίας. The aim of this paper is to evaluate how and to what extend the Literature Anthology Textbook for the fifth and sixth grades incorporates the official state curriculum principles and guidelines. For this purpose, two fundamental components of every textbook, texts quota and activities, are being analyzed, classified and assessed in the light of their pedagogical dimension. The research uses the quantitative Evaluation Checklist Method in order to analyze and classify the research material into predefined categories and the Interpretative Phenomenological Analysis in order to construct these categories and interpret the quantitative findings. Our findings reveal a partial incorporation of the curriculum guidelines. In particular, the variety of themes and literature genres, the main presence of current literature texts, the choice of response-based reading activities are some of the convergence points between the literature textbook and the curriculum. On the other hand, the disproportionate representation of certain literature genres, the predominance of reading comprehension activities, the texts’ fragmentation and the insufficient implementation of cross-curricular and intertextual approach jeopardize the realization of part of curriculum references. Yet, it is not overlooked that the specified literature textbook marked the beginning of an optimistic educational reality for literature teaching.el_GR
dc.format.extent131 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΑξιολόγησηel_GR
dc.subjectΑναλυτικό Πρόγραμμαel_GR
dc.subjectΑνθολόγιοel_GR
dc.subjectΔιδακτική της λογοτεχνίαςel_GR
dc.subjectEvaluationel_GR
dc.subjectCurriculumel_GR
dc.subjectLiterature Textbookel_GR
dc.subjectLiterature teachingel_GR
dc.titleΤο Ανθολόγιο στην υπηρεσία της Λογοτεχνίας στην τάξη. Αξιολόγηση του Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε΄ και ΣΤ' Δημοτικούel_GR
dc.title.alternativeThe Literature Anthology Textbook for Literature teaching in the classroom. Evaluation of the Literature Anthology Textbook for the fifth and sixth gradeel_GR
dc.typeμεταπτυχιακή / διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record