Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαριώτογλου, Πέτρος
dc.contributor.authorΠλακεντά, Ελένη
dc.contributor.authorPlakenta, Eleni
dc.date.accessioned2023-01-23T10:21:59Z
dc.date.available2023-01-23T10:21:59Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3124
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογίαen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία, γίνεται μια προσπάθεια, μέσα από τη βιβλιογραφική επισκόπηση να παρουσιαστεί η μη τυπική εκπαίδευση σε σχέση με τη μάθηση και τη διδασκαλία Φυσικών Επιστημών, μέσα από οργανωμένες επισκέψεις σε χώρους τεχνοεπιστημών, ιδιαίτερα δε σε χώρους γεωλογικού ενδιαφέροντος. Στη βιβλιογραφική επισκόπηση, εκτός από τη μελέτη των άρθρων που αφορούν το θεωρητικό μέρος της εργασίας, ερευνήθηκαν επιπλέον 13 συνολικά άρθρα που σχετίζονται με επισκέψεις σε χώρους γεωεπιστημών σε διάφορα μέρη του κόσμου, είτε αυτός είναι ένα μουσείο, ένα γεωπάρκο, ένα πεδίο σε εξωτερικό χώρο ή και σε κάποιες περιπτώσεις συνδυασμός όλων. Μελετήθηκε η οργάνωση των συγκεκριμένων χώρων (ποια δομή έχουν οι εκθέσεις, ποιος ο ρόλος εκπαιδευτικών-ξεναγών-μαθητών και ποιοι είναι οι στόχοι και τα αποτελέσματα από την οργάνωση μιας τέτοιας επίσκεψης). Επιπρόσθετα, επιχειρήθηκε ο σχεδιασμός μιας σχολικής επίσκεψης μαθητών Β’ γυμνασίου στην έκθεση “ Μνήμες Γαίας “ στη Θεσσαλονίκη, στην οποία παρουσιάζονταν τα γεωπάρκα Ελλάδας και Κύπρου, που είναι αναγνωρισμένα από την UNESCO, μαζί με μια μεγάλη ποικιλία ορυκτών πετρωμάτων και απολιθωμάτων. Στο τέλος, έγινε η αξιολόγηση της επίσκεψης από τρεις εν ενεργεία γεωλόγους, εκπαιδευτικούς γυμνασίου. Η έρευνα έδειξε ότι στις περισσότερες εκθέσεις τα εκθέματα τοποθετούνται από το παλαιότερο προς το νεότερο, ανά ηλικία και περιοχή προέλευσης. Οι εκπαιδευτικοί, όταν σχεδιάζουν μια τέτοιου είδους επίσκεψη δεν πραγματοποιούν κάποιες δομημένες δραστηριότητες, παρά μόνο ενημερώνονται από πριν σε συνεννόηση με τους ξεναγούς, ενημερώνουν τους μαθητές τους και απλά παρακολουθούν, φροντίζοντας κυρίως για θέματα ασφάλειας και συμπεριφοράς. Οι ξεναγοί έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, καθοδηγούν τους επισκέπτες και απαντούν στις απορίες τους κυρίως σε σχέση με τις σύνθετες γεωλογικές έννοιες. Οι μαθητές συμμετέχουν, αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται μεταξύ τους. Οι στόχοι των εκπαιδευτικών ήταν κυρίως γνωστικοί ενώ των ξεναγών συναισθηματικοί και τα αποτελέσματα των επισκέψεων υπήρξαν θετικά, αφού οι επισκέπτες εντυπωσιασμένοι από τα εκθέματα και τα πεδία, καλλιέργησαν θετική στάση απέναντι στις γεωεπιστήμες και εκδήλωσαν την πρόθεση να επαναλάβουν την επίσκεψη. Ο σχεδιασμός της επίσκεψης στην έκθεση “Μνήμες Γαίας“, αξιολογήθηκε θετικά από τους γεωλόγους εκπαιδευτικούς.______________________________________________________________________________________________________________________In this paper, an attempt is made through the literature review, to present non-formal education in relation to learning and teaching of Natural Sciences, through organized visits to areas of technological science, especially to those of geological interest. In the literature review, in addition to the study of the articles concerning to the theoretical part of the paper, a number of 13 more articles were studied, related to visits at geoscience sites, in different parts of the world, either it is a museum, a geopark, an outside field or in some cases a combination of all. The organization of the sites was studied (what is the structure of the exhibitions, the role of students-guides-students and what are the goals and outcome results from the designing of such visits). In addition, an attempt was made to design a school visit for 2nd grade high school students, to the “Memories of Gaia” exhibition in Thessaloniki, in which the geoparks of Greece and Cyprus, recognized by UNESCO, were presented, along with a wide variety of rocks, minerals and fossils. At the end, the visit was evaluated by three in service geologists and high school teachers. The research showed that in most exhibitions the exhibits are placed from oldest to youngest, by age and region of origin. Teachers when planning such a visit, do not carry out any structured activities, but only inform themselves about the field in advance, in consultation with the tour guides, inform their students, while during the visit they just watch, taking care of safety and behavior issues. Tour guides have a leading role, they guide the visitors and answer their questions especially when it comes to complex geological concepts. Students participate, interact, and collaborate with each other. The goals of the teachers were mainly cognitive, while those of the guides were affective. The results of the visit were positive, since the visitors impressed by the exhibits and the fields, cultivated a positive attitude towards geosciences and expressed the intention to repeat the visit. The design of the visit at the “Memories of Gaia” exhibition was positively evaluated by three geologists, in service teachers.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectμη τυπική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectμουσείαen_US
dc.subjectγεωπάρκαen_US
dc.subjectσχολικές επισκέψειςen_US
dc.subjectεπισκέψεις πεδίουen_US
dc.subjectφυσικές επιστήμεςen_US
dc.subjectγεωλογίαen_US
dc.subjectαπολιθώματαen_US
dc.subjectορυκτάen_US
dc.subjectπετρώματαen_US
dc.subjectnon-formal educationen_US
dc.subjectmuseumsen_US
dc.subjectgeoparksen_US
dc.subjectschool visitsen_US
dc.subjectfield visitsen_US
dc.subjectnatural sciencesen_US
dc.subjectgeologyen_US
dc.subjectfossilsen_US
dc.subjectmineralsen_US
dc.subjectrocksen_US
dc.titleΟργάνωση επισκέψεων σε χώρους τεχνοεπιστήμης, μια βιβλιογραφική επισκόπηση, με έμφαση στις γεωεπιστήμεςen_US
dc.title.alternativeOrganization of visits to technoscience sites, a literature review, with an emphasis on geosciencesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record