Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των υποψηφίων δασκάλων στους ρητούς αριθμούς
Abstract
Οι ρητοί αριθμοί αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά αντικείμενα στη διδασκαλία των
Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα οποία μαθητές και εκπαιδευτικοί
συναντούν δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κατέχουν τις κατάλληλες Γνώσεις
Περιεχομένου (ΓΠ) και Παιδαγωγικές Γνώσεις Περιεχομένου (ΠΓΠ) προκειμένου να
διδάξουν αποτελεσματικά τους μαθητές τους. Ωστόσο, λίγα είναι αυτά που είναι γνωστά
για τη Γνώση Περιεχομένου (ΓΠ) και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ) των
υποψηφίων δασκάλων στους ρητούς αριθμούς, όσον αφορά τον ελληνικό χώρο. Έτσι,
σκοπός της έρευνας ήταν να μελετήσει τη ΓΠ και ΠΓΠ υποψηφίων δασκάλων στους
ρητούς αριθμούς καθώς και τη συσχέτιση αυτών. Για τη συλλογή των δεδομένων
πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις 45 φοιτητών Παιδαγωγικού Τμήματος.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι υποψήφιοι δάσκαλοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στους
ρητούς αριθμούς και ότι η ΓΠ και η ΠΓΠ αρκετών υποψηφίων δασκάλων είναι
περιορισμένες με σημαντικά κενά. Επιπλέον, φάνηκε μια θετική συσχέτιση μεταξύ των ΓΠ
και ΠΓΠ των φοιτητών.
Rational numbers are one of the most significant topics in the teaching of Mathematics in
Primary Education in which students and teachers find difficulties. Teacher should have
appropriate Content Knowledge (CK) and Pedagogical Content Knowledge (PCK) to be
able to teach their students effectively. However, few are aware about prospective
teacher’s Content Knowledge (CK) and Pedagogical Content Knowledge (PCK) on
rational numbers in Greece. Τherefore, the aim of this study was to investigate prospective
teacher’s CK and PCK on rational numbers as well as their correlation. Semi- structured
interviews were taked from 45 primary teachers for the collection of the data of current
study. The results showed that prospective teachers have difficulties in rational numbers
and CK and PCK are limited in some prospective teacher’s who present significant
learning gaps Additionally, is revealed a positive correlation between teacher candidates’
CK and PCK.