Οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία και κατανόηση των μαθηματικών εννοιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών ειδικότητας μαθηματικών αναφορικά με τον αντίκτυπο της ενσωμάτωσης και της αξιοποίησης της τεχνολογίας στη μαθηματική διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πρόκειται για θέμα που βρίσκεται στο επίκεντρο των ερευνητικών ενδιαφερόντων καθώς η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση θεωρείται από πολλούς ότι επιφέρει πολλαπλά οφέλη στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Στη βάση αυτή δημιουργήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χορήγηση ερωτηματολογίου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τα πολλαπλά πλεονεκτήματα που συνοδεύουν την ενσωμάτωση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και μέσων κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών. Ωστόσο εντοπίζουν εμπόδια στη συστηματική αξιοποίηση που οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν στην ελλιπή κατάρτιση τους και στην ανεπάρκεια τεχνολογικών πόρων.
Συμπερασματικά προκύπτει ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα υποστήριξης και καθοδήγησης των εκπαιδευτικών ώστε να αυξηθεί το επίπεδο ετοιμότητάς τους στην αξιοποίηση της τεχνολογίας. The current study explores the views of mathematics teachers regarding the impact of integration and application of new technologies in the teaching of mathematics in secondary education.
The subject constitutes the topic of active research investigation as the application of new technologies is widely considered to be beneficial to the effectiveness of teaching. On this background, a quantitative, survey-based study was contacted. It is shown that the teachers recognize the multiple benefits associated with the application of new technologies in the teaching process, while also noting obstacles in the systematic application which they attribute to the deficient training and to extend poor availability of technological means.
It would thus advisable to guide and support teachers so as to facilitate their constructed engagement with new technologies.