Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής σχετικά με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) σε παιδιά σχολικής ηλικίας με ΔΕΠ-Υ
Abstract
Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζονται οι στάσεις και οι αντιλήψεις ειδικών εκπαιδευτικών αναφορικά με τις Τ.Π.Ε. σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Η ΔΕΠ-Υ αποτελεί μια αρκετά σύνθετη διαταραχή η οποία απαιτεί εξειδικευμένες μεθόδους και στρατηγικές για τη σωστή και έγκαιρη αντιμετώπισή της. Παράλληλα, οι Τ.Π.Ε., ένα όχι και τόσο νέο εργαλείο που όμως έχει καθυστερήσει αρκετά να ενταχθεί στη μαθησιακή διαδικασία. Επτά ειδικοί εκπαιδευτικοί μοιράζονται τις αντιλήψεις και τις στάσεις τους αναφορικά με τη χρήση των Τ.Π.Ε. σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί έχουν αρκετή εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε. και τις θεωρούν ένα αρκετά χρήσιμο και πολύτιμο εργαλείο ειδικά για τους μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Βέβαια, ένα μεγάλο πρόβλημα που μαστίζει την Ελληνική πραγματικότητα είναι η έλλειψη υποδομών, όπως και τα ελάχιστα πρακτικά σεμινάρια που πραγματοποιούνται για τους εκπαιδευτικούς. The below thesis analyses the attitudes and perceptions of special teachers regarding ICT in children with ADHD. ADHD is a quite complex disorder that requires specialized methods and strategies for its correct and timely treatment. Meanwhile, opposite to common belief in Greece, ICT has long existed and been implemented, however, its integration into the learning process came later. Seven special educators share their perceptions and attitudes regarding the use of ICT in children with ADHD. The teachers that participated in the research mentioned have enough familiarity with ICT. ICT is considered a quite useful and valuable tool, especially for students with ADHD. That said, the lack of infrastructure as well as the lack of practical seminars held for teachers are currently plaguing the Greek educational system and are thoroughly mentioned in this paper.