Show simple item record

dc.contributor.advisorΨυχάρης Γεώργιος
dc.contributor.authorΜούτος, Στέργιος
dc.contributor.authorMoutos Stergios
dc.date.accessioned2023-04-06T08:57:39Z
dc.date.available2023-04-06T08:57:39Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3281
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα εστιάζεται στην μελέτη του διδακτικού σχεδιασμού επιμορφωτών με αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην διδασκαλία των μαθηματικών. Μελετήθηκαν οι πόροι που χρησιμοποιούν οι επιμορφωτές στον διδακτικό τους σχεδιασμό, οι τρόποι με τους οποίους αξιοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία στις επιμορφώσεις τους και οι μορφές γνώσης που επιδιώκουν μέσω του σχεδιασμού τους για τους εκπαιδευτικούς. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν έξι επιμορφωτές με διαφοροποιημένη εμπειρία επιμόρφωσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αποτελούνται από το απομαγνητοφωνημένο υλικό των συνεντεύξεων και υλικό διδασκαλίας. Η ποιοτική ανάλυση που διενεργήθηκε βασίστηκε στην Θεωρία της Διδακτικής Τεκμηρίωσης και στην Γνώση Τεχνολογικού Παιδαγωγικού Περιεχομένου (TPACK). Στα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφεται ποικιλία πόρων που αξιοποιούν οι επιμορφωτές. Εκτός των ψηφιακών πόρων/υλικών που βασίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών της εκπαίδευσής τους οι επιμορφωτές τροποποιούν υπάρχοντες ψηφιακούς πόρους και δημιουργούν δικά τους υλικά που εμπλέκουν τον επιμορφούμενο σε πειραματισμό και μαθηματική διερεύνηση. Η ανάλυση έδειξε επίσης την ύπαρξη μιας κουλτούρας ανταλλαγής υλικού/πόρων με άλλους επιμορφωτές. Η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα ψηφιακά εργαλεία αποτελεί κύριο στόχο του διδακτικού σχεδιασμού των επιμορφωτών ενώ η επίτευξή του επιδιώκεται με διαφορετικούς τρόπους από τους επιμορφωτές. Έτσι κάποιοι επιμορφωτές δίνουν έμφαση στην χρήση καθοδηγητικών τεκμηρίων διδασκαλίας, για την εξοικείωση και την ανάδειξη της παιδαγωγικής αξίας της ψηφιακής τεχνολογίας, ενώ κάποιοι άλλοι δίνουν έμφαση στην χρήση διευκολυντικών ή επεξηγηματικών τεκμηρίων διδασκαλίας._______________________________________________________________________________________________________________________The present research is focused on the study of the didactic planning of educators with the object of the pedagogical use of digital technology in the teaching of mathematics. The resources used by educators in their instructional design, the ways in which they utilize digital technology in their training, and the forms of knowledge they pursue through their design for trainees were studied. The research sample consisted of six educators with varied training experience in the Greek educational system. The data collected consists of the transcribed material of the interviews and teaching material. The qualitative analysis conducted was based on Documentational Approach to Didactics (DAD) and Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK). The results of the research show a variety of resources used by educators. In addition to digital resources/materials based on the Curriculum of their training, educators modify existing digital resources and create their own materials that engage the trainee in experimentation and mathematical inquiry. The analysis also showed the existence of a culture of sharing material/resources with other educators. The familiarization of trainees with digital tools is the main goal of the didactic planning of the educators, while its achievement is sought in different ways by the educators. Thus, some educators emphasize the use of guiding teaching materials, to familiarize and highlight the pedagogical value of digital technology, while some others emphasize the use of facilitating or explanatory teaching materials.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectψηφιακοί πόροιen_US
dc.subjectτροποποίηση πόρωνen_US
dc.subjectλειτουργικές σταθερέςen_US
dc.subjectσύστημα πόρωνen_US
dc.subjectεπιμορφωτές των εκπαιδευτικών των μαθηματικώνen_US
dc.subjectdigital resourcesen_US
dc.subjectresource modificationen_US
dc.subjectoperational invariantsen_US
dc.subjectresource systemen_US
dc.subjectmathematics teacher educatorsen_US
dc.titleΜελετώντας τον διδακτικό σχεδιασμό επιμορφωτών με αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικώνen_US
dc.title.alternativeStudying the didactic design of teacher educators in the pedagogical use of digital technologies in mathematicsteachingen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record