dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη του λόγου των εκπαιδευτικών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό κλίμα. Ειδικότερα, γίνεται διερεύνηση για το πώς κατασκευάζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ. το σχολικό κλίμα των σχολικών μονάδων που εργάζονται, μιλώντας για τη δική τους προσωπική εμπειρία. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί από διάφορα ΕΠΑ.Λ. της Ελλάδας και πιο συγκεκριμένα από τους νομούς: Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας, Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ναυπλίου κ.α. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Ακολούθως, χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές κοινωνικοψυχολογικής ανάλυσης λόγου για την επεξεργασία των συνεντεύξεων. Από την ανάλυση των συνεντεύξεων αναδείχτηκε ότι για τους εκπαιδευτικούς των Επαγγελματικών Λυκείων το σχολικό κλίμα παίζει μεγάλο ρόλο καθώς όπως οι ίδιοι δήλωσαν επηρεάζει τη ψυχολογία τους, την εκπαιδευτική τους απόδοση, τη συνεργασία μεταξύ των συναδέλφων και τη συνύπαρξή τους. Επίσης, αναδείχτηκε ότι οι ίδιοι θεωρούν πως επηρεάζει τη σχέση με το διευθυντή ή τον υποδιευθυντή, τους γονείς των μαθητών, αλλά και τους φορείς. Θεωρούν ότι αν υπάρχει καλό σχολικό κλίμα αισθάνονται και αποδίδουν καλυτέρα στα πλαίσια του πεδίου της γνώσης, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στις μεταξύ τους σχέσεις και πως όλα αυτά έχουν θετικό αντίκτυπο στους μαθητές, στους γονείς και στους φορείς της κοινωνίας. Αντιθέτως, επισήμαιναν πως ένα αρνητικό κλίμα είναι κάτι το οποίο δεν επιθυμούν και το απεύχονται διότι τους χαλάει τη διάθεση, υπάρχει ψυχρότητα μεταξύ των συναδέλφων, τυπικότητα ανάμεσα στις σχέσεις του διευθυντή ή και του υποδιευθυντή, καθώς όλο αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στη μαθητική κοινότητα, στους γονείς, στο θεσμικό πλαίσιο και στους φορείς._________________________________________________________________________
The purpose of the present study was to investigate the views of Teachers in Vocational Secondary Education (VSE) on the school climate. Specifically, in the context of this Master' s Thesis (M.Sc.), the study investigates how the teachers of VSE schools construct and perceive the school climate of the school units they work in, testifying their own personal experience. The sample consisted of 10 teachers from different VSE in Greece and more specifically from the prefectures: Kastoria, Kozani, Florina, Athens, Thessaloniki, Nafplion, Athens, Thessaloniki, Nafplion, etc. The qualitative approach was chosen as a research method and the semi-structured interview was used as a data collection tool. Subsequently, socio-psychological content analysis techniques were used to process the interviews. It was found that Teachers in Vocational Secondary Education, school climate plays a major role as they stated that it influences their psychology, educational performance, cooperation among colleagues and co-existence. It also emerged that they consider that it influences the relationship with the principal or vice-principal, the parents of the students, and the institutions. They consider that if there is a good school climate they feel and perform better within the field of knowledge, the educational process, in their relationships with each other and that all this has a positive impact on students, parents and stakeholders in society. On the contrary, they pointed out that a negative climate is something that they do not want and are averse to because it spoils their mood, there is coldness between colleagues, formality between the relations of the principal or vice-principal, as all this has a negative impact on the student community, parents, institutional framework and stakeholders. | en_US |