dc.description.abstract | Καθώς, τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και περισσότερο υπαρκτή η ορατότητα των ατόμων και οικογενειών ΛΟΑΤΚΙ+ στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, παρουσιάστηκε η ανάγκη για την υλοποίηση της παρούσας ερευνητικής προσέγγισης, η οποία επιχειρεί να θέσει τα ζητήματα που αφορούν την συμπερίληψη με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου στο σχολείο, μέσα από τη σκοπιά της σχολικής ηγεσίας.
Στην συγκεκριμένη εργασία, διερευνήθηκαν οι απόψεις 180 σχολικών διευθυντικών στελεχών τόσο της πρωτοβάθμιας, όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με την ηγεσία με στόχο τη κοινωνική δικαιοσύνη και τη συμπερίληψη των ΛΟΑΤΚΙ+ μαθητών/τριών στη σχολικό πλαίσιο. Ειδικότερα, έγινε προσπάθεια να διερευνηθούν και ν’ αναλυθούν η ετοιμότητα και η διαχείριση ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού/ ταυτότητας φύλου, η έννοια της σεξουαλικής συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, οι παράγοντες που παρεμποδίζουν την ύπαρξη ενός συμπεριληπτικού σχολείου για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα αλλά και η έννοια της ηγεσίας για κοινωνική δικαιοσύνη.
Όσον αφορά της μεθοδολογία της εν λόγω έρευνας, κρίθηκε ως καταλληλότερη η ποσοτική μέθοδος, ενώ αξιοποιήθηκε ως εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Αφού πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες αναλύσεις και οι στατιστικοί έλεγχοι, ακολούθησε η παρουσίαση των ευρημάτων, όπου διαφάνηκαν μεταξύ άλλων, η απειρία σε θέματα διαχείρισης ομοφοβικών περιστατικών, η έλλειψη κατάρτισης στα σχετικά ζητήματα, η απουσία συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, αλλά και η συμβολή της ηγεσίας για κοινωνική δικαιοσύνη στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Παράλληλα, διαπιστώθηκε ο ρόλος του φύλου, της ηλικίας και άλλων μεταβλητών στις απόψεις των ερωτηθέντων για τις βασικές έννοιες. Τέλος, μέσα από τη συζήτηση και τα συμπεράσματα, προέκυψαν οι περιορισμοί της μελέτης αλλά και προτάσεις για μελλοντική έρευνα._______________________________________________________________________________________As the presence of LGBTQ+ individuals and families in the educational context has become increasingly evident in the recent years, there is a need to conduct the present research, which attempts to raise the issues of inclusion based on sexual orientation and gender identity in school, through the school leadership perspective.
In this work, the beliefs of 180 school principals of both primary and secondary schools about the role of the leadership for in social justice and the inclusion of LGBTQ+ students in the school context were investigated. In particular, an effort has been made to explore and analyze the preparedness and management with respect to sexual orientation/gender identity issues, the concept of sexual inclusivity in education, the factors that hamper the existence of an inclusive school for LGBTQ+ people and the concept of leadership for social justice.
The current research implements, the quantitative method, as it was considered more appropriate, and the questionnaire was used as a data collection tool. Once the necessary analyses and statistical tests were carried out, the presentation of the findings followed. Among others the main findings lie, the inexperience in the management of homophobic incidents, the lack of training in related issues, the absence of an inclusive school environment for LGBTQI+, as well as the contribution of the leadership for social justice to the regular functioning of the school. At the same time, the role of gender, age and other variables was identified in the views of the respondents on the basic concepts. Finally, through the discussion, the conclusions, the limitations of the study, as well as the suggestions for future research, emerged. | en_US |