Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαλδρυμίδου, Μαρία
dc.contributor.authorΧατζής, Νικόλαος
dc.contributor.authorChatzis, Nikolaos
dc.date.accessioned2023-04-07T10:56:31Z
dc.date.available2023-04-07T10:56:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3291
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η ποικιλία και ο αριθμός των προσθετικών και πολλαπλασιαστικών καταστάσεων, που περιέχουν τα λεκτικά αριθμητικά προβλήματα των σχολικών εγχειρίδιων του δημοτικού των ελληνικών σχολείων. Για να επιτευχθεί αυτό χρησιμοποιήθηκαν κατηγοριοποιήσεις που υπάρχουν στην βιβλιογραφία οι οποίες χωρίζουν τις προσθετικές και πολλαπλασιαστικές καταστάσεις σε διάφορες κατηγορίες και υποκατηγορίες με βάση την σημασιολογική και την μαθηματική δομή τους. Οι καταστάσεις που περιέχουν τα λεκτικά αριθμητικά προβλήματα των σχολικών εγχειριδίων αρχικά εντοπίστηκαν και στην συνέχεια εντάχθηκαν στην υποκατηγορία των κατηγοριοποιήσεων που τις περιγράφει. Η ανάλυση έδειξε ότι οι καταστάσεις δεν είναι κατανεμημένες ομοιόμορφα στις διάφορες υποκατηγορίες, η πλειοψηφία των προσθετικών και των πολλαπλασιαστικών προβλημάτων περιέχουν καταστάσεις οι οποίες ανήκουν σε υποκατηγορίες χαμηλής δυσκολίας. Στα προσθετικά προβλήματα κυριαρχούν οι καταστάσεις οι οποίες αφορούν την εύρεση του πληθάριθμου της ένωσης δύο συνόλων και στα πολλαπλασιαστικά προβλήματα οι καταστάσεις οι οποίες αφορούν τις απλές αναλογίες. Ακόμα τα προβλήματα τα οποία μπορούν να λυθούν σε ένα βήμα αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των προβλημάτων που περιέχουν τα σχολικά εγχειρίδια._________________________________________________ The purpose of this research is to study the variety and number of additive and multiplicative situations that are present in the school textbooks of the elementary Greek schools. In order to achieved that, we used categorizations that exist in the bibliography, which divide additive and multiplicative situations in various categories and subcategories using their semantic and mathematical structure. The situations that exist in the school books were included in the subcategory of the categorizations that describes them. The analysis showed that the situations are not evenly distributed among the different subcategories, the majority of additive and multiplicative problems contain situations that belong to subcategories of low difficulty. Additive problems are dominated by situations belonging to the subcategory that was named combination 1 and multiplicative problems were dominated by situations belonging to the subcategory that was named rate 2. Also, the problems that can be solved in one step make up the vast majority of the problems contained in the school textbook.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectπροσθετικέςen_US
dc.subjectπολλαπλασιαστικέςen_US
dc.subjectκαταστάσειςen_US
dc.subjectπροβλήματαen_US
dc.subjectsituationsen_US
dc.subjectproblemsen_US
dc.subjectmultiplicativeen_US
dc.subjectadditiveen_US
dc.titleΑνάλυση και οργάνωση προσθετικών και πολλαπλασιαστικών καταστάσεων στα σχολικά εγχειρίδιαen_US
dc.title.alternativeAnalysis and organization of additive and multiplicative situations in school textbooksen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record