Τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ως θεσμός αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων
Abstract
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να γνωρίσουμε καλύτερα τον θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η εργασία χωρίζεται σε δυο μέρη. Το πρώτο μέρος, που είναι το θεωρητικό, αναφέρεται στο πώς και πού ξεκίνησε αυτός ο θεσμός , πότε ήρθε στην Ελλάδα, ποια η σχέση του Σδε με τη Διαβίου μάθηση. Ακόμα ,τονίζονται οι διαφορές , αλλά και τα κοινά του Σδε με το τυπικό σχολείο. Τέλος, θα διερευνηθεί ο ρόλος του Σδε στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Όσον αφορά το δεύτερο μέρος της εργασίας, είναι το ερευνητικό μέρος. Έγιναν δέκα συνεντεύξεις ,σε πέντε εκπαιδευτικούς και σε πέντε εκπαιδευόμενους για τις απόψεις που έχουν για τα Σδε, πώς βρέθηκαν να δουλεύουν και να φοιτούν εκεί , αντίστοιχα. Οι εκπαιδευτικοί ρωτήθηκαν κατά πόσο είναι εύκολο να διδάσκουν σε ενήλικες, ποιος θεωρούν ότι είναι ο ρόλος τους ως εκπαιδευτικοί των Σδε, τι θέλουν να αλλάξει και τι όχι στα Σδε. Οι εκπαιδευόμενοι ρωτήθηκαν για το πρόγραμμα σπουδών, αν το Σδε ήταν αυτό που περίμεναν, αν θα πρότειναν σε κάποιον που δεν έχει τελειώσει το γυμνάσιο να φοιτήσει στα Σδε κι αν θα ήθελαν να επεκταθεί στο λύκειο.
Η διαδικασία της συνέντευξης ήταν μια ωραία και ενδιαφέρουσα διαδικασία, είχα την ευκαιρία να μιλήσω από κοντά με τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευομένους και να δω σε πραγματικές συνθήκες, αυτά που τόσο καιρό διάβαζα στα βιβλία και στο διαδίκτυο. Οι συνεντεύξεις έγιναν σε ένα πάρκο έξω από το σχολείο. Με ένα άτομο κάθε φορά, ώστε ο καθένας να νιώθει ελεύθερος να απαντήσει. Το κλίμα που υπήρχε μεταξύ μαθητών και καθηγητών ήταν πολύ ζεστό. Πράγμα που επιβεβαιώθηκε και από τις απαντήσεις και των δύο πλευρών.