Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.advisorLemonidis, Charalampos
dc.contributor.authorΚαραλιάς, Θωμάς
dc.contributor.authorKaralias, Thomas
dc.date.accessioned2023-04-11T09:40:45Z
dc.date.available2023-04-11T09:40:45Z
dc.date.issued2023-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3331
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ κριτική παρατήρηση των σχολικών βιβλίων των Μαθηματικών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, αποτελεί σχετικά πρόσφατο πεδίο της Διδακτικής έρευνας το οποίο συντελεί στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων για το είδος και την ποιότητα της διδασκαλίας του μαθήματος στη σχολική τάξη. Οι άρρητοι αριθμοί αν και κατέχουν σημαντικό ρόλο στα Μαθηματικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν έχουν διερευνηθεί ιδιαίτερα ως προς τον τρόπο παρουσίασής τους στα σχολικά εγχειρίδια. Η παρούσα έρευνα επιχειρεί μια πολυδιάστατη ανάλυση της παρουσίασης τους στα ελληνικά σχολικά βιβλία των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου. Τα βασικά συμπεράσματα αυτής της μελέτης είναι τα εξής: Υπάρχει μεγάλος αριθμός υπολογιστικών ασκήσεων στο Γυμνάσιο και έργων βασισμένων στην «Άλγεβρα των ριζών» στο Λύκειο. Είναι ελλιπής η οργάνωση της παρουσίασης των αρρήτων στα σχολικά βιβλία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Υπάρχει συσσώρευση έργων με συλλογιστική και επιχειρηματολογία μέτριας δυσκολίας. Δίνονται κυρίως αποδείξεις χωρίς επιχειρηματολογία σε Γυμνάσιο και Λύκειο________________________________________________________________ The critical observation of Mathematics textbooks in a wider context is a relatively recent field of Didactic research which contributes to the derivation of valuable conclusions about the type and quality of the teaching of the subject in the school classroom. Although irrational numbers have an important role in secondary school Mathematics, they have not been particularly explored in terms of how they are presented in school textbooks. The present research attempts a multidimensional analysis of their presentation in the Greek textbooks of Mathematics of the 2nd grade of Junior High School and 1st of High School. The main conclusions of this study are as follows: There are a large number of calculus exercises in Lower Secondary Education and projects based on “Algebra of Roots” in High School. The organization of the presentation of verbs in secondary school textbooks is rather incomplete. There is an accumulation of reasoning and argumentative works of moderate difficulty. Proofs are mainly given without argumentation in middle school and high schoolen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectάρρητοι αριθμοίen_US
dc.subjectανθρωπολογική θεωρίαen_US
dc.subjectεπιχειρηματολογία και απόδειξηen_US
dc.subjectανάλυση σχολικών εγχειριδίωνen_US
dc.subjectirrational numbersen_US
dc.subjectanthropological theoryen_US
dc.subjectreasoning and proof, textbook analysisen_US
dc.titleΜία Πολυδιάστατη ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων : Η περίπτωση των αρρήτων αριθμώνen_US
dc.title.alternativeA multidimensional analysis of school textbooks: The case of irrational numbersen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record