Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδου, Έλλη
dc.contributor.advisorLemonidou. Elli
dc.contributor.authorΠαπαγελού, Αγγελική
dc.contributor.authorPapagelou, Angeliki
dc.date.accessioned2023-04-12T08:32:39Z
dc.date.available2023-04-12T08:32:39Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3351
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Ζητήματα Ιστορίας, Ιστορικής Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικήςen_US
dc.description.abstractΣτόχος της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις δυνατότητες αξιοποίησης του κινηματογράφου για τη διδασκαλία της ιστορίας στη γενική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, η αξιοποίηση αυτή αφορά τη διδασκαλία της κοινωνικής, πολιτικής και πολιτισμικής πραγματικότητας της δεκαετίας του 1960. Για την επίτευξη αυτού του στόχου δημιουργήθηκε ένα διδακτικό σενάριο που βασίστηκε στην ελληνική ταινία «Υπάρχει και φιλότιμο», που είναι αντιπροσωπευτική της εποχής αυτής. Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαρκώς ψάχνουν σύγχρονα και κυρίως εναλλακτικά διδακτικά εργαλεία για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να τους δώσουν περισσότερα κίνητρα να ανακαλύψουν την ιστορία τους. Ο συνδυασμός εικόνας, ήχου, μουσικής, εφέ και λόγου κεντρίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αισθήσεις, τη σκέψη και τα συναισθήματα όλων των μαθητών και με αυτόν τον τρόπο τους βοηθούν να ανακαλύψουν τη νέα γνώση και να μάθουν. Η δυναμική του κινηματογράφου τους ωθεί να προσεγγίσουν με πολύπλευρο τρόπο τα γεγονότα και τους προσφέρει την πολύτιμη εξοικείωση με διάφορα σύνθετα και πολύπλευρα ζητήματα που απασχολούσαν κάθε εποχή. Τονίζεται ότι βασική προϋπόθεση για τη διδακτική εργαλειοποίηση μιας κινηματογραφικής ταινίας είναι η προσέγγισή της με κριτικό τρόπο μέσα από τις στρατηγικές του οπτικού γραμματισμού. Έτσι, καλλιεργούνται οι δεξιότητες των παιδιών και αναπτύσσεται η ιστορική τους συνείδηση και σκέψη_____________________________________________________________________ ___________________________ The aim of this thesis is to explore the use of cinema for the teaching of history in general education. More specifically, this utilization concerns the teaching of the social, political and cultural reality of the 1960s. In order to achieve this, a didactic script was created based on the Greek film "A Matter of Earnestness", which is representative of that era. There are many teachers who are constantly looking for modern and mainly alternative teaching tools to attract the interest of children and give them motivation to discover their history. The combination of image, sound, music, effects and speech greatly stimulates the senses, thoughts and feelings of all students and in this way helps them to discover new knowledge and learn. The dynamics of cinema push them to approach events in a multifaceted way and offer them valuable familiarity with various complex and multifaceted issues that occupied each era. Of course, it should be emphasized that a basic condition for the didactic use of a film is to approach it critically through the strategies used by visual literacy. In this way the skills of the children will be cultivated and they will acquire historical consciousness and thinkingen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδεκαετία 1960en_US
dc.subjectκινηματογράφοςen_US
dc.subjectιστορική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectδιδακτικής της ιστορίαςen_US
dc.subject1960sen_US
dc.subjectcinemaen_US
dc.subjectteaching history with filmen_US
dc.titleΗ συμβολή του κινηματογράφου στη διδασκαλία της κοινωνικής και πολιτισμικής ιστορίας της δεκαετίας του 1960: Το ενδεικτικό παράδειγμα της ταινίας “Υπάρχει και φιλότιμοen_US
dc.title.alternativeThe contribution of cinema to the teaching of the social and cultural history of the 1960s: The indicative example of the film " A Matter of Earnestnessen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record