Η εκπαίδευση στη διάρκεια της Επταετίας (1967-1974): Η περίπτωση των Γυμνασίων Τρικάλων
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση και ο σχολιασμός της
εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα την περίοδο της Επταετίας (1967-1974) και
συγκεκριμένα σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Τρίκαλα. Η επιλογή
της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου έγινε διότι πρόκειται για μία ταραχώδη και
ασταθή περίοδο για τα πολιτικά πράγματα στη χώρα. Η εκπαιδευτική πολιτική
προσπάθησε να είναι ενιαία. Είχε προηγηθεί μία απόπειρα εκπαιδευτικής
μεταρρύθμισης μόλις τρία χρόνια πριν την έλευση της Δικτατορίας, η οποία
ακυρώθηκε το 1967. Η εργασία αναλύει τις εκπαιδευτικές αλλαγές στη Μέση
Εκπαίδευση και πως από το νόμο πέρασαν στην πρακτική εφαρμογή στα σχολεία των
Τρικάλων. Τα σχολεία που επιλέχθηκαν ήταν το Γυμνάσιο Θηλέων, η Ιδιωτική Τεχνική
Σχολή «Ο ΝΕΥΤΩΝ» και η Μέση Δημόσια Τεχνική Σχολή._________________________________________
______________________________
The purpose of this thesis is a presentation and commentary of Greece’s educational
policy during the years of dictatorship (1967-1974), especially in Trikala’s Secondary
Education. The choice of this historical period was due to the fact that these years were
the most turbulent and unstable in Greek political history. During these years, the
educational policy tried to be united. Before 1967, the Greek Prime Minister tried to
reform the educational policy but was cancelled by the dictatorship. This thesis analyzes
the changes in Secondary Education and how the laws were implemented in Trikala’s
schools. The schools that were studied are the Public Women High School, a Private
Technical School named “Newton” and the Public Secondary Technical School.