Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπανικολάου, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΤσακμάκη, Χριστίνα
dc.contributor.authorTsakmaki, Christina
dc.date.accessioned2023-04-24T07:15:26Z
dc.date.available2023-04-24T07:15:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3366
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά το ρόλο της οικογένειας στην προσχολική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕ) μέσα από μία διδακτική παρέμβαση (δπ) με θέμα την Κλιματική Αλλαγή (ΚΑ). Η έρευνα υλοποιήθηκε σε ένα τριθέσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο του Νομού Αττικής, όπου συμμετέχοντες ήταν οι γονείς και οι μαθητές του σχολείου. Η συλλογή των δεδομένων για τους γονείς έγινε με τη βοήθεια δύο ερωτηματολογίων, ενώ για τα παιδιά με ατομικές συνεντεύξεις, πριν και μετά την υλοποίηση της δπ και για τις δύο ομάδες συμμετεχόντων. Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων της δπ πραγματοποιήθηκε με βάση τις σχετικές απαντήσεις των γονέων στο πρώτο ερωτηματολόγιο, και τη σχετική με την ΚΑ στο νηπιαγωγείο βιβλιογραφία. Η δπ περιλάμβανε δραστηριότητες κατά τις οποίες οι μαθητές μπορούσαν να συνεργαστούν στο σπίτι με τους γονείς τους. Πιο αναλυτικά, στην έρευνα εξετάστηκαν οι απόψεις των γονέων σχετικά με την προσχολική ΠΕ, το περιβαλλοντικό τους προφίλ, οι αντιλήψεις τους για την ΚΑ καθώς επίσης και οι απόψεις τους σχετικά με τη δπ με θέμα την ΚΑ. Επιπλέον ερευνήθηκαν οι προϋπάρχουσες αλλά και οι αποκτηθείσες γνώσεις των παιδιών για το ζήτημα της ΚΑ. Τα κυριότερα αποτελέσματα ήταν ότι η δπ που υλοποιήθηκε στο σχολικό περιβάλλον, η οποία περιλάμβανε τη συνεργασία των παιδιών με τους γονείς στους στο σπίτι, είχε σημαντικά θετική επίδραση στις γνώσεις των παιδιών για την ΚΑ, τις αιτίες, τις συνέπειες και τις λύσεις της. Επίσης, είχε θετική επίδραση στην ευαισθητοποίηση και τη φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά των παιδιών, όπως δηλώθηκε από τους γονείς, και ταυτόχρονα είχε θετική επίδραση στις γνώσεις και στις φιλοπεριβαλλοντικές συμπεριφορές των ίδιων. Επιπλέον, οι περισσότεροι από αυτούς, αναγνωρίζουν την αξία της ΠΕ στην προσχολική ηλικία και της συνεργασίας τους με το νηπιαγωγείο. Τέλος, οι περισσότεροι γονείς θεωρούν σημαντική την ενασχόληση των παιδιών τους με το πρόβλημα της ΚΑ, καθώς επίσης και το ότι είναι ένα εύκολα κατανοητό ζήτημα από τα παιδιά ύστερα από την υλοποίηση της δπ στο σχολείο και της συνεργασίας τους στο σπίτι_______________________ ______________________________________ The present thesis investigates the role of the family in preschool Environmental Education (E.E.) through a didactic intervention (d.i.) on the topic of Climate Change (C.C.). The research was carried out in three preschool classes of a full-day kindergarten in a district of Attica. Participants were the parents and the students of the school. The data for the parents were collected with the help of two questionnaires, while for the children with individual interviews, before and after the d.i. for both groups of participants. The design of the activities of the d.i. was carried out based on the relevant answers of the parents in the first questionnaire, and the literature related to C.C. in kindergarten. The d.i. included activities in which the students could work together at home with their parents. In more detail, the research examined the opinions of parents regarding preschool E.E., their environmental profile, their perceptions of C.C. as well as their opinions regarding the d.i. on C.C.. In addition, the children's pre-existing and acquired knowledge on the issue of C.C. was investigated. The main results were that the d.i. that was implemented in the school environment, which included children working with their parents at home, had a significantly positive effect on children's knowledge of C.C., its causes, consequences and solutions. It also had a positive effect on children's awareness and pro-environmental behaviour, as reported by parents, and at the same time had a positive effect on their own knowledge and pro-environmental behaviours. In addition, most parents recognize the value of E.E. in preschool age and of their cooperation with the kindergarten. Finally, most parents consider it important that their children engaged with the problem of C.C., and that it is an easily understood issue by children after the implementation of the d.i. at school and their cooperation at home.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΠεριβαλλοντική Εκπαίδευσηen_US
dc.subjectπροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectρόλος της οικογένειαςen_US
dc.subjectκλιματική αλλαγήen_US
dc.subjectEnvironmental Educationen_US
dc.subjectpreschool Ageen_US
dc.subjectrole of the familyen_US
dc.subjectclimate changeen_US
dc.titleΟ ρόλος της Οικογένειας στην Προσχολική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Μια διδακτική παρέμβαση με θέμα την κλιματική αλλαγήen_US
dc.title.alternativeThe Role of the Family in Preschool Environmental Education: A teaching intervention on climate changeen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record