dc.description.abstract | Το παιχνίδι αποτελεί την κύρια μορφή κοινωνικής δραστηριότητας των
παιδιών, μέσω του οποίου εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους,
κοινωνικοποιούνται και δημιουργούν διαπροσωπικές σχέσεις. Για τον λόγο
αυτό, έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια η παιχνιδοποίηση στο πεδίο
εκπαίδευσης, ακόμη και από το νηπιαγωγείο. Η παιχνιδοποίηση
περιλαμβάνει στοιχεία και εμπειρίες παιχνιδιών στο σχεδιασμό διαδικασιών
μάθησης (οποιουδήποτε τομέα σπουδών) με σκοπό την εμπλοκή, την παροχή
κινήτρων και τη βελτίωση της μάθησης, καθώς και την ανάπτυξη και την
ενίσχυση δεξιοτήτων όπως η συνεργασία, η αυτορρύθμιση της μάθησης και η
δημιουργικότητα. Η παρούσα εργασία αξιοποίησε την προσέγγιση της
παιχνιδοποίησης, με σκοπό να δημιουργήσει μια καλή πρακτική με βάση το
παιχνίδι για τη διδασκαλία του φαινομένου του ουράνιου τόξου. Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι, με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά του νηπιαγωγείου
ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για την έννοια που διδάσκονταν και είχαν
καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με την παραδοσιακή μάθηση.______________________________
________________________________
Play is a major form of social activity for children, through which they
explore the world around them, socialize and create interpersonal
relationships. For this reason, gamification has been developed in recent
years in education, starting from kindergarten. Gamification includes game
elements and experiences in the design of learning processes (in any
disciplinary area) to engage and motivate children and enhance learning, as
well as to develop and enhance skills such as collaboration, self-regulation
of learning, and creativity. This work utilized the gamification approach,
with the aim of creating a good practice based on play for teaching the
rainbow phenomenon. The results indicated that, in this way, the
kindergarten children were more interested in the concept being taught and
achieved better learning outcomes than traditional learning. | en_US |