dc.description.abstract | Τα social media αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ένα από τα πιο
διαδεδομένα σήμερα είναι το YouTube. Στην παρούσα εργασία σκοπός μας είναι να
μελετήσουμε τι ταυτότητες αναδύονται και κατασκευάζονται μέσα στην πλατφόρμα
του YouTube. Αξιοποιώντας εργαλεία της ανάλυσης λόγου πραγματοποιήσαμε μια
ποιοτική έρευνα για να ανακαλύψουμε τι είδους ταυτότητες οικοδομούνται στο
YouTube αλλά και τη συμβολή του σε νέους τρόπους συνομιλίας και κοινωνικής
αλληλεπίδρασης. Οι ΥouTubers που μελετήθηκαν είναι η Mikri Ollandeza, η Mary
Sinatsaki, η Fosbloque, o Fipster, η Dat Lilly, o Giorgos Vagiatas, η Maria Solomou
και η Katerina Visseri (13 αποσπάσματα). Μέσα από τη διαδικασία αυτή διαπιστώσαμε
ποικίλες ταυτότητες (ταυτότητα του/της ψυχολόγου, σκηνοθέτη, influencer,
δημοσιογράφου, φιλόζωου ή και προτύπου κ.α.) οι οποίες είναι αποτέλεσμα
γλωσσικών και σημειωτικών πόρων. Η ταυτότητα του technical – online YouTuber θα
μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες. Η εργασία
ολοκληρώνεται με μια διδακτική πρόταση για το γυμνάσιο που εμπλέκει τον λόγο των
επιλεγμένων ΥouTubers με το γλωσσικό μάθημα, τον Κριτικό Γραμματισμό και τους
Πολυγραμματισμούς σε συνδυασμό με τα προσωπικά ενδιαφέροντα των μαθητών________________________
__________________________
Social media are part of our everyday life. One of the most popular platforms nowadays
is YouTube. In this dissertation, our aim is to study what identities emerge and are
constructed within the YouTube platform. With the help of discourse analysis, we
conducted qualitative research to find out what kind of identities are built on YouTube
and its contribution to new ways of conversation and social interaction. The Youtubers
studied are Mikri Ollandeza, Mary Sinatsaki, Fosbloque, Fipster, Dat Lilly, Giorgos
Vagiatas, Maria Solomou and Katerina Visseri (13 extracts). Through this process we
found diverse identities (identity of the psychologist, director, influencer, journalist,
animal lover or role model etc.) that are the result of linguistic and semiotic resources.
The identity of the technical - online YouTuber could be said to be one of the most
interesting identities. The dissertation concludes with a teaching proposal for junior
high school that engages the discourse of the selected YouTubers with language
learning, Critical Literacy and Multiliteracies in combination with the personal interests
of the students. | en_US |