Η δημιουργική προσέγγιση του μέσω ψηφιακής ιστορίας
Abstract
Το φαινόμενο του ψηφιακού εθισμού των νέων αναφέρεται στην πολύωρη
ενασχόληση τους με το διαδίκτυο και τα ψηφιακά μέσα σε τέτοιο βαθμό που
αδυνατούν να τα αποχωριστούν. Οι συνέπειες είναι καταστροφικές για τον νέο και
καθρεπτίζονται αρνητικά στο οικογενειακό, φιλικό και σχολικό περιβάλλον με την
αυτόβουλη περιθωριοποίηση του ατόμου.
Ο ψηφιακός εθισμός εμφανίζεται όταν τα ηλεκτρονικά μέσα κυριαρχούν και
έχουν μεγαλύτερη σημασία για το χρήστη, από καθημερινές και ατομικές
δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να τα αποχωριστεί. Το προφίλ των νέων
που προδιαθέτει τέτοιο κίνδυνο περιλαμβάνει ανεπαρκή εποικοδομητική επικοινωνία
με το στενό του περιβάλλον, ηλεκτρονικά αναλφάβητους γονείς, αδιαφορία για την
ικανοποίηση βασικών αναγκών, επιθετική συμπεριφορά, άρνηση κατανόησης του
προβλήματος λόγο ελλιπής ενημέρωσης, κατάθλιψη και προβληματικές κοινωνικές
σχέσεις.
Η εργασία ως στόχο έχει: 1. να αναλυθεί το θέμα του ψηφιακού εθισμού και
της εξάρτησης που προκαλεί, 2. να οριστούν οι προδιαθεσιακοί παράγοντες των
χρηστών του και να δοθούν τα σημεία εκδήλωσης του εθισμού, 3. να επισημανθούν
τα βασικά χαρακτηριστικά της ψηφιακής εξάρτησης τονίζοντας τα συμπτώματα και
τις επιδράσεις, 4. να διερευνηθούν οι μέθοδοι πρόληψης και αντιμετώπισής του, 5.
να αναλυθεί ο όρος της ψηφιακή αφήγηση και να αναγνωριστεί η χρησιμότητά της
στην εκπαίδευση, 6. Να δημιουργηθεί εκπαιδευτική ψηφιακή ιστορία για τον εθισμό
στα ψηφιακά μέσα._____________________________
_________________________________________
The phenomenon of digital addiction of young people is mentioned to their
prolonged engagement with the internet and digital media to such an extent that they
are unable to separate them. The consequences are devastating for the young person
and are determined negatively in the family, friendly and school environment by selfimposed marginalization of the individual.
Digital addiction occurs when electronic media dominates and is more important to
the user, than daily and individual activities, resulting in the inability to separate them.
The profile of young people presenting such a risk includes insufficient constructive
communication with the close environment, electronically illiterate parents, disregard
for the ability of basic needs, aggressive behavior, refusal to understand the problem
due to lack of information, depression and problematic social relationships.
The work aims: 1. to analyze the issue of digital addiction and the dependence it
causes, 2. to define predisposing factors of users and to give the signs of addiction, 3. to
point out the main characteristics of digital addiction by emphasizing the symptoms and
effects, 4. to investigate its prevention and treatment methods, 5. to analyze the term of
digital storytelling and to recognize its usefulness in education, 6. To create an educational
digital story about digital media addiction.