Show simple item record

dc.contributor.advisorΛάππας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜπιζιος, Γεώργιος
dc.contributor.authorMpizios, Georgios
dc.date.accessioned2023-04-24T08:37:45Z
dc.date.available2023-04-24T08:37:45Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3374
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως θέμα προς διερεύνηση τη χρήση των νέων μέσων ως εργαλείων στην πολιτική επικοινωνία στην Ελλάδα.Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα νέα μέσα στην πολιτική επικοινωνία των κομμάτων στην Ελλάδα, καθώς και η διερεύνηση των ψηφιακών στρατηγικών που ακολουθούν τα πολιτικά κόμματα. Στο πλαίσιο της παρούσας ανάλυσης, θα μελετηθεί μία σειρά θεμελιωδών ορισμών, όπως η επικοινωνία, η πολιτική επικοινωνία, οι πολιτικές καμπάνιες, καθώς και οι επικοινωνιακές στρατηγικές. Κάνουμε μια ιστορική αναδρομή από το 2002 και μετά πάνω στον τρόπο χρήσης του διαδικτύου και των SocialMediaαπό τα Ελληνικά πολιτικά κόμματα. Γίνεταιαναφορά στα επικοινωνιακά μοντέλα και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στον διαδικτυακό τρόπο επικοινωνίας και διατυπώνονται τα κύρια ερευνητικάερωτήματα, των οποίων η εγκυρότητα θα ελεγχθεί βάση των αποτελεσμάτων της έρευνας που θα διεξαχθεί.Στο πλαίσιο αυτό επιλέξαμε να πραγματοποιηθεί μια ποσοτική έρευνα, με τη χρήση τυποποιημένου ερωτηματολογίου. Στη μεθοδολογία έρευνας,αναφερόμαστε στις ερευνητικές μεθόδους , τον τρόπο δειγματοληψίας, και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, ενώ τέλος παρουσιάζονται τα δεδομένα με ποσοστά και διαγράμματα. Από τον συνδυασμό των αποτελεσμάτων της έρευνας έχουμε τα κύρια συμπεράσματα: • Μεταξύ των πιο διαδεδομένων socialmediaείναι το Instagram αφού αυτό συγκεντρώνει το μεγαλύτερο άθροισμα ποσοστών για τις επιλογές μέτρια,πολύ,πάρα πολύ. • Επίσης ως προς την συχνότητα παρακολούθησης υπάρχει μια σχετικά ικανοποιητική ανταπόκριση από το ευρύ κοινό,αλλά αξίζει να τονίσουμε ότιοι πολίτες δεν θεωρούνπως τα νέα ηλεκτρονικά μέσα δικτύωσης μπορούν να ισχυροποιήσουν την θέση των πολιτικών. • Ο ΣΥΡΙΖΑ συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό στην ερώτηση ποιο κόμμα ακολουθείται περισσότερο. • Για το εάν οι πολίτες ενημερώνονται από τα επίσημα διαδικτυακά κανάλια των κομμάτων, τα αποτελέσματα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. • μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων δεν αισθάνεται την αλληλεπίδραση με τους πολιτικούς. • Ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού δεν ακολουθεί συστηματικά την ροή πληροφοριών των κομμάτων, και επίσης ένα μεγάλο ποσοστό δεν πιστεύουν ότι τα κόμματα μπορούν να ασκούν επιρροή σε αυτούς με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από τον συνδυασμό των αποτελεσμάτων μπορούμε να καταλάβουμε ότι τα πολιτικά κόμματα πρέπει να κάνουν πολλά ακόμη στο κομμάτι του ηλεκτρονικού τρόπου επικοινωνίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης και διάδρασης που προσφέρουν τα εξελιγμένα πλέον SocialMedia , και της επιρροής που έχουν πάνω στους ψηφοφόρους-πολίτες. ________________________________________________________________ The subject of this work is to investigate the use of new media as tools in political communication in Greece. The purpose of this work is to investigate the way in which new media are used in the political communication of parties in Greece, as well as to investigate the digital strategies followed by political parties. In the context of the present analysis, a series of fundamental definitions will be studied, such as communication, political communication, political campaigns, as well as communication strategies. We are making a historical review from 2002 onwards on the way of using the internet and social media by the Greek political parties. Reference is made to the communication models and methods used in online communication and the main research questions are formulated, the validity of which will be checked based on the results of the research that will be conducted. In this context, we chose to carry out quantitative research, using a standardized questionnaire. In the research methodology, we refer to the research methods and the communication strategies followed in the different digital platforms they use, such as Facebook, Instagram, Youtube and Twitter, are investigated. From the combination of the research results we have the followingmain results: • Among the most popular social media is Instagram since it gathers the largest sum of percentages for the options moderate, very, very much. • Also, in terms of the frequency of monitoring, there is a relatively satisfactory response from the general public, but it is worth emphasizing that citizens do not think that the new electronic media can strengthen the position of politicians. • SYRIZA gathered the largest percentage in the question which party is followed the most. • As for whether citizens are informed by the official online channels of the parties, the results are not particularly encouraging. • a large percentage of voters do not feel the interaction with politicians. • A large percentage of the public does not systematically follow the information flow of the parties, and also a large percentage do not believe that the parties can influence them with social media. From the combination of the results, we can understand that political parties must do a lot more in the area of electronic communication, utilizing the possibilities of interaction and interaction offered by the now sophisticated social media, and the influence they have on the voters-citizensen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπολιτική επικοινωνίαen_US
dc.subjectνέα μέσα κοινωνικής δικτύωσηςen_US
dc.subjectsocial media in politicsen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.titleΤα Νέα Μέσα και η χρήση τους στην Πολιτική Επικοινωνία στην Ελλάδα - Επικοινωνιακές Στρατηγικές σε ψηφιακές πλατφόρμεςen_US
dc.title.alternativeNew Media and their use in Political Communication in Greece - Communication Strategies on digital platformsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record