dc.contributor.advisor | Επιβλέπων Καθηγητής: Κουρκούτας Ηλίας | |
dc.contributor.author | Χελιουδάκη, Ελευθερία | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2016-07-13T06:16:38Z | |
dc.date.available | 2016-07-13T06:16:38Z | |
dc.date.issued | 2016-07-05 | |
dc.identifier.other | 516 ΧΕΛ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/337 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης σε μαθητές με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπρόσθετα, επιχειρήθηκε να γίνει συσχέτιση του εκφοβισμού με τις συναισθηματικές δυσκολίες και συγκεκριμένα με την κατάθλιψη στις δυο ομάδες του δείγματος. Το δείγμα αποτελούνταν από 105 μαθητές του τυπικού πληθυσμού και 25 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που υποστηρίζονταν με πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε Τμήμα Ένταξης. Τα ερωτηματολόγια χορηγήθηκαν σε ένα δημοτικό σχολείο της πόλης των Χανίων και σε δυο δημοτικά της Σύρου. Για τη συλλογή των δεδομένων δόθηκαν στους συμμετέχοντες το Ερωτηματολόγιο Βιωμάτων με τους Συνομηλίκους και η κλίμακα Children’s Depression Inventory (CDI). Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εμπλέκονταν ενεργά σε περιστατικά εκφοβισμού και θυματοποίησης συγκριτικά με τους μαθητές χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αναφορικά με την ομάδα των παιδιών του τυπικού πληθυσμού, βρέθηκε διαφοροποίηση όσον αφορά το φύλο των παιδιών και συγκεκριμένα τα αγόρια παρουσίασαν μεγαλύτερη τάση εκφοβισμού εν συγκρίσει με τα κορίτσια. Στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές όσον αφορά το φύλο, με τα αγόρια να υπερτερούν στη θυματοποίηση και στον εκφοβισμό. Επιπλέον, όσον αφορά την ύπαρξη συμπτωμάτων κατάθλιψης στους μαθητές χωρίς ιδιαιτερότητες, οι μέσες τιμές της κατάθλιψης ήταν στατιστικά σημαντικά υψηλότερες συγκριτικά με των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα οποία η εμπλοκή σε περιστατικά θυματοποίησηςσυνδέθηκε με την ύπαρξη συμπτωμάτων κατάθλιψης.
The present survey aims to investigate the phenomenon of bullying and victimization in children with and without special educational needs. In addition, we have tried to make correlation of bullying with emotional difficulties particularly with depression in both sample groups. The sample consisted of 105 students of the typical population and 25 students with special educational needs were supported with specialized education support program in the integration classroom. The questionnaires weregivenin an elementary school of the city of Chania and two in the city of Syros. For data collection were given to participants the Peer Experiences Questionnaire (PEQ) and the Children's Depression Inventory (CDI). The findings showed that students with special educational needs are actively involved in bullying and victimization incidents compared to students without SEN. Regarding the group of children of the typical population, we found differentiating between the gender of the children and particularly the boys showed greater bullying trend compared to girls. Children with special educational needs identified statistically significant differences in gender, with boys outweigh the victimization and bullying. Furthermore, as regards the existence of depressive symptoms in students without special needs, average values of depression were significantly higher compared to children with special educational needs, which involvement in victimization cases was associated with the presence of depressive symptoms. | el_GR |
dc.format.extent | 112 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Θυματοποίηση | el_GR |
dc.subject | Εκφοβισμός | el_GR |
dc.subject | Κατάθλιψη | el_GR |
dc.subject | Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες | el_GR |
dc.subject | Μαθητές χωρίς εκπαιδευτικές ανάγκες | el_GR |
dc.subject | Victimization | el_GR |
dc.subject | Bullying | el_GR |
dc.subject | Depression | el_GR |
dc.subject | Students with special educational needs | el_GR |
dc.subject | Students without special educational needs | el_GR |
dc.title | Θυματοποίηση και κατάθλιψη με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία | el_GR |
dc.title.alternative | Victimization and depression of students with and without special educational needs and disabilities | el_GR |
dc.type | μεταπτυχιακή / διπλωματική εργασία | el_GR |