Δημόσιος Μαθηματικός Λόγος - Γυναίκες Μαθηματικοί
View/ Open
Date
2023Author
Πλιάτσιος, Τριαντάφυλλος
Pliatsios, Triantafillos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα εργασία αποτελεί μία βιβλιογραφική έρευνα που σκοπό έχει να μελετήσει
τις θεωρίες και τις πρακτικές για τα στερεότυπα που καταγράφονται μέχρι σήμερα για
τις διαφορές γυναικών και αντρών στα μαθηματικά. Οι αριθμοί των γυναικών
μαθηματικών έναντι των ανδρών μαθηματικών από την αρχαιότητα μέχρι και τα μέσα
του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα είναι συντριπτικοί υπέρ των ανδρών. Στη
βιβλιογραφία ένας περιορισμένος αριθμός γυναικών έχει αξιόλογες δημοσιευμένες
εργασίες μαθηματικού περιεχομένου. Αυτό ενισχύει την άποψη ότι η κοινωνία δεν
παρείχε ευκαιρίες για (ή και εμπόδιζε) την παρουσία της γυναίκας σε ακαδημαϊκά
ιδρύματα στον τομέα των μαθηματικών. Στόχος της έρευνας αυτής, λοιπόν, είναι η
ανάδειξη των επώνυμων γυναικών μαθηματικών από την αρχαιότητα μέχρι και
σήμερα. Αναλύεται η προσφορά και το έργο τους στην επιστήμη των Μαθηματικών
και προτείνεται η ανάδειξή τους στην εκπαιδευτική πράξη και στο δημόσιο
εκπαιδευτικό λόγο. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και
παρατίθεται συζήτηση για τους παράγοντες που επηρέασαν την πορεία αυτών των
γυναικών______________________________________
__________________________________
The present work is a bibliographic research that aims to study the theories and
practices for the stereotypes that have been recorded so far about the differences
between women and men in mathematics. The numbers of female mathematicians
versus male mathematicians from antiquity to the middle of the second half of the 20th
century are overwhelmingly in favor of men. In the literature a limited number of
women have significant published work in mathematics. This reinforces the view that
society did not provide opportunities for (or even hindered) the presence of women in
academic institutions in the field of mathematics. The aim of this research is to highlight
the renowned female mathematicians from antiquity to the present day. Their
contribution and work in the science of Mathematics is analyzed and their prominence
in educational practice and public educational discourse is proposed. Finally, the results
of the research are presented and a discussion is given about the factors that influenced
the course of these women.